2006-10-16, 11:37
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
lol.. ta mig inte bokstavligen käre Kafe

Närå det är lugnt
Citera
2006-10-16, 13:42
Medlem
semafors avatar
Efter en timmes promenad blev det 40 små rackare (i stockholm)... Måste verkligen hitta ett bättre ställe, men jag tror jag vet var jag ska leta nästa gång.. Och då får det bli när det är mörkt, så mycket folk ute annars, man blir ju paranoid!
Citera
2006-10-16, 14:08
Medlem
lajjjbans avatar
Efter 2h letande blev det en skörd. Jag e dock lite förbryllad. Kanske ni kan hjälpa mig. Jag fick bingo på 2 ställen. Båda var i en hästhage där hästarna skiter. Dom trampar och rullar sig ju inte där så det e orört för det mesta.

Jag hittade alltså det jag nästan är säker på är toppisar, men jämför jag dom båda "skördarna" från dom olika hagarna så är dom ganska olika på färgen. Ena högen är vitgråa, nästan lite mörkare än så ibland. Den andra högen är mer gula i färgen, nästan som kantareller men lite ljusare i tonen. Alla ser dock, till formen, ut som dom toppisar som man sett på bilder här och var på nätet.
Kan det vara toppisar allihopa, eller borde jag var skeptisk till endera av högarana?

/lajjjban
Citera
2006-10-16, 14:19
Avslutad
Skicka bilderna?
Citera
2006-10-16, 14:23
Medlem
lajjjbans avatar
jag ska, ska fixa tillbaka digitalkameran som e på utlån först bara=)
Citera
2006-10-16, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Ena högen är vitgråa, nästan lite mörkare än så ibland.
Toppisar är aldrig grå.
Citera
2006-10-16, 14:28
Medlem
lajjjbans avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:Psilocybe_semilanceata.jpg

En del av toppisarna där går väl i vitgrå ton?
Citera
2006-10-16, 14:31
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:

Mina blir blå och kan skyfta till röd/gul
Citera
2006-10-16, 14:33
Medlem
lajjjbans avatar
Nåja, jag ska fixa upp bilder snart så får ni antigen läxa upp mig eller gratta mig=)
Citera
2006-10-16, 14:41
Bannlyst
Citat:

Nej inte grå. Däremot blir de ljusa när det är torrt, men då är det snarare än ljusgul/brun färg.
Citera
2006-10-16, 14:51
Medlem
ants avatar
Var ute en sväng idag och hittade några i en tuva som först exakt såg ut som toppisar, men när jag kollade under var skivorna gulaktikga, så jag tog inte dom.

Kan det ha varit toppisar?
Citera
2006-10-16, 15:32
Medlem
lajjjbans avatar
Nu har jag ju förvisso inte fått mina toppisar identifierade än, vilket definitivt känns dom en bra idé innan jag tar dem. Men om det skulle vara så att det visar sig vara toppisar och det är dax att ta dem, vad kan jag göra för att undvika att jag snear?
Jag har läst en del tripprapporter som inte låter särskilt roliga när folk snear.
Jag hade iofs max tänkt ta ca 30st, vilket verkar gå under benämningen "lätt" intag. Är det inte lika stor risk att snea då?

/lajjjban
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in