Idag ger sig en erfaren svamp galning ut för första gg i år, jag uppdaterar till kvällen om hur det gått men tyvärr inga bilder men jag plockar inte annat än äkta vara, så blir det med 10års erfarenhet på ängarna!!
när är bästa tillfället att gå å plocka i hästhagar eller vid golfbanor? kanske inte direkt mitt på dagen ifall någon ser en? men på natten är det för mörkt? nån som har några tips om när är en bra plocktid?
när är bästa tillfället att gå å plocka i hästhagar eller vid golfbanor? kanske inte direkt mitt på dagen ifall någon ser en? men på natten är det för mörkt? nån som har några tips om när är en bra plocktid?
Du tar inte in beräkningen den otroligt låga bry-faktor som detta har. Vem fan orkar tänka om att du går runt och glor på en äng. Om nån nu kommer och bråkar säjer du "Jag håller på med ett projektarbete där jag inventerar flora och fauna i - den agrikulturellt historiskt viktiga - ängsmarken."
Du tar inte in beräkningen den otroligt låga bry-faktor som detta har. Vem fan orkar tänka om att du går runt och glor på en äng. Om nån nu kommer och bråkar säjer du "Jag håller på med ett projektarbete där jag inventerar flora och fauna i - den agrikulturellt historiskt viktiga - ängsmarken."
Finns det någon annan svamp som växer på liknande ställen som toppslätsskivlingen som också har den där speciella knoppen mitt på svampen?
Så att även om jag hittar en svamp med t.ex. lite mörk stam och med den där knoppen kan jag då vara säker att det är en toppis just på grund av knoppen?