Citat:
Ursprungligen postat av Primalskri
I första bilden tycker jag mig se några toppisar, de med mörkare fot är nästan garanterat inte det.
I andra bilen är jag väldigt osäker. Tittade inte så noga men jag såg ingen där som jag direkt jan säga är toppis.
Rätta mig gärna om jag har fel!
Vet inte om det behöver tilläggas, men det är extremt blött ute. Ska ut inatt och söka igen med ficklampa (inga kan se ställena jag går på)
Tycker det borde vara perfekta förhållanden här, men kanske inte. Det har gått kor överallt. Det går bäckar överallt, och det är många ängar som ligger i sluttningar så det går från blött längst ner till torrare längre upp.
De mörkaste exemplaren hittades i en patch på typ 2 kvadratmeter runt en död stubbe och med lite kogödsel i närheten.
Har konstigt nog inte haft framgång med tuvor.
Är helt säker på att det inte är någon annan som plockar här heller.
Ska nog söka mig lite högre upp och till torrare marker (som fortfarande är jävligt blöta...)
Ska dra härifrån imorgon, så hoppas verkligen på natturen, nu försöker jag pinpointa bästa stället i närheten. Hur är det med träd och sånt? Brukar ni leta i skogsbryn eller på helt öppna ängar? Det ligger ju så förbenat mycket asplöv på marken med sin perfekta färg... antar att jag får dra mig till ett av de torrare ställena..
EDIT: Sorterade bort de med mörka stjälkar och ljusa skivor. Kvar blev dessa:
http://i.imgur.com/IcYnu.jpg
Känns fortfarande som att de är mörkare än de typiska toppisstjälkarna. Vad tror ni?