Det var fina svampar förutom den i övre högra hörnet. Den tycker inte jag såg så fin ut även om det med största sannorlikhet är en toppis. Jag brukar slänga alla som jag är det minsta osäker på, det är en bra regel tycker jag. Grattis till fyndet!
Brukar dem växa tätt intill varandra? Skulle postat bild men sitter på mobilen
Så brukar dem växa tätt Ohios, nästan som en liten buske med 8-9 svampar
Brukar dem växa tätt intill varandra? Skulle postat bild men sitter på mobilen
Så brukar dem växa tätt Ohios, nästan som en liten buske med 8-9 svampar
Alltså dom brukar växa i klungor men utan att sitta ihop. Hittar man en brukar det finnas flera intill. De växer mer som maskrosor än buskar. Jävligt dålig liknelse men men..
Alltså dom brukar växa i klungor men utan att sitta ihop. Hittar man en brukar det finnas flera intill. De växer mer som maskrosor än buskar. Jävligt dålig liknelse men men..
Tack för Svaret, det var inga toppisar jag hittade med dem var lika ifall
För mig som är ny på detta
Hej alla flashbackare Jag har en fråga och det är så att jag är lite osäcker på om detta är en ogiftig Toppis.
Skulle vara väldigt upskattat om nån har lust att kolla
Och om det nu är Toppisar så undrar jag om man kan koka dom och sen kyla ner vattnet och blanda med saft eller liknande Tack på förhand http://imgur.com/fb2lp
Du hänger ut dig själv ganska mycket, då jag antar att det är din blogg! Be en mod redigera ditt meddelande om du inte vill att folk ska veta vem du är.
Hej alla flashbackare Jag har en fråga och det är så att jag är lite osäcker på om detta är en ogiftig Toppis.
Skulle vara väldigt upskattat om nån har lust att kolla
Och om det nu är Toppisar så undrar jag om man kan koka dom och sen kyla ner vattnet och blanda med saft eller liknande Tack på förhand http://imgur.com/fb2lp
Du hänger ut dig själv ganska mycket, då jag antar att det är din blogg! Be en mod redigera ditt meddelande om du inte vill att folk ska veta vem du är.
Hänger ut mig själv? Vad snackar du om det är inte min blog haha, jag bara googlade så kom det upp
Jag och en polare bestämde oss för att plocka lite toppisar idag och gick på jakt med höga förväntningar. Vi hittade riktigt bra ängar som har varit hästhagar för 1-2 år sedan. Vi gick hem med påsen i hand med ca 60-70 st på bara några timmar. Vi har tittat på många bilder på Knarkkorvens guide men vi vill dela med oss av våra fynd för att verkligen vara 100% säker att det är toppisar vi har. Kan också påpeka att här vi bor har det regnat en del nu den senaste tiden och kan förklara varför en del är mörka om det nu är toppisar.