Citat:
Psilocybins smältpunkt ligger på lite över 200° C så svambarna borde inte förlora någon potens om du torkar dem i ugnen, men kanske ska du för säkerhets skull invänta någon annans svar innan du börjar torka dem. Fast frågar du mig förstår jag inte riktigt meningen med att torka svamparna? I princip alla bakterier dör ju ändå när de kokas.
Ursprungligen postat av sliriglankarm
Vad tror ni om att lägga in färska toppsiar i ugnen på ca 50 grader i säg 30 min
sen i med dom i en kasstrul och låt de koka upp snabbt och låt skjuda i 20 min sen dricka svamp te?
Om inte, kan nån tripptorsk förklara hur man gör fint toppis te ?
sen i med dom i en kasstrul och låt de koka upp snabbt och låt skjuda i 20 min sen dricka svamp te?
Om inte, kan nån tripptorsk förklara hur man gör fint toppis te ?
Har aldrig själv provat att göra svampte, men finns en guide på http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/atasvamp.php.
Citat:
Svampthe är en uppskattad metod för många som inte tycker om att tugga torkad svamp. Svampen klipps i små bitar, läggs i en kastrull med vatten och kokas på låg värme i 20-30 minuter. Det ska hellre sjuda än stormkoka. En vanlig missuppfattning är att psilocybinet bryts ner av kokning, att koka i 20-30 minuter är dock ingen fara, för att det ska brytas ner krävs det att det kokas under mycket längre tid. Efter kokningen så filtrerar du bort svampresterna och slänger dom. De aktiva ämnena finns numera i vattnet. Om man vill så kan man koka ner vätskan tills det bara blir en enda klunk. Fördelen är att man bara behöver dricka en klunk, nackdelen är att denna klunk har en mer koncentrerad smak än om den hade varit utblandad med mer vatten.