2012-08-07, 17:20
  #17005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brykuk
http://ladda-upp.se/data/mxvzfcnpkstkm

Nån kunnig?

Mvh

Stammen ska vara ljus, inte brun.
Citera
2012-08-07, 18:31
  #17006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autokinetisk
Hej flashback, ska dra ut med tjejen på mitt favorit ställe, som jag turligt nog hittade förra hösten, då jag fann cirka 400 st!

Kan det bli bättre än en glad flicka, massa läskedryck o hennes hembakade brownies, för att sedan gå på svampjakt?!

Well, nu bär det av, jag skriver om jag hittade några senare.

F.ö bor vi i södermanland.

hitta ni några då? Är också nyfiken om dem små rackarna har börjat ploppat upp i södermanland
Citera
2012-08-08, 16:20
  #17007
Medlem
Någon som har hittat något i Södertälje-trakten än? Regnar ganska mycket och temperaturen stiger inte mycket över 15 grader
Citera
2012-08-08, 20:17
  #17008
Medlem
Tjena. Det är många besökare på den här tråden så jag tar hjälp här.
Jag ska någon gång i framtiden ta en stor dos med svamp så jag genomgår en riktigt tung tripp. Men innan det så vill jag vara väl förberedd och där kommer ni in.

Med väl förberedd menar jag väl påläst.
Om du känner till en bra sida med information om svamp och trippar och allt som kan vara till nytta för att få kunskap i området så tar jag gärna den länken. Tack!
Citera
2012-08-08, 20:54
  #17009
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RCB
Tjena. Det är många besökare på den här tråden så jag tar hjälp här.
Jag ska någon gång i framtiden ta en stor dos med svamp så jag genomgår en riktigt tung tripp. Men innan det så vill jag vara väl förberedd och där kommer ni in.

Med väl förberedd menar jag väl påläst.
Om du känner till en bra sida med information om svamp och trippar och allt som kan vara till nytta för att få kunskap i området så tar jag gärna den länken. Tack!

Här har du en bra länk; http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/index.php
Citera
2012-08-09, 11:27
  #17010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RCB
Tjena. Det är många besökare på den här tråden så jag tar hjälp här.
Jag ska någon gång i framtiden ta en stor dos med svamp så jag genomgår en riktigt tung tripp. Men innan det så vill jag vara väl förberedd och där kommer ni in.

Med väl förberedd menar jag väl påläst.
Om du känner till en bra sida med information om svamp och trippar och allt som kan vara till nytta för att få kunskap i området så tar jag gärna den länken. Tack!

Finns en riktigt bra "Första trippen FAQ" tråd klistrad.
Men jag måste säga att du säkert kommer bli en bra flashbackare, med tanke på att du faktiskt använde en redan befintlig tråd istället för att skapa en ny till din första fråga.
Grattis till första inlägget.
Citera
2012-08-09, 11:32
  #17011
Medlem
Imalosers avatar
Tre toppisar i min hage idag, svårt att leta när svampen är mörk efter allt regn samtidigt som solen skiner och ger konstiga skuggor.

http://i242.photobucket.com/albums/ff274/nagelbitarn/20120809_095525.jpg
http://i242.photobucket.com/albums/ff274/nagelbitarn/20120809_095555.jpg
http://i242.photobucket.com/albums/ff274/nagelbitarn/20120809_095616.jpg
Citera
2012-08-09, 14:13
  #17012
Medlem
NeAh-Incs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Tre toppisar i min hage idag, svårt att leta när svampen är mörk efter allt regn samtidigt som solen skiner och ger konstiga skuggor.

http://i242.photobucket.com/albums/ff274/nagelbitarn/20120809_095525.jpg
http://i242.photobucket.com/albums/ff274/nagelbitarn/20120809_095555.jpg
http://i242.photobucket.com/albums/ff274/nagelbitarn/20120809_095616.jpg
Får jag vara så pass fräck att fråga vilken klimatzon du hetta dessa underbaringar i?
Citera
2012-08-09, 14:22
  #17013
Medlem
Imalosers avatar
http://www.coop.se/PageFiles/14059/Zonkarta.png

Enligt den bilden är det zon 4
Citera
2012-08-09, 16:04
  #17014
Medlem
pumbbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
http://www.coop.se/PageFiles/14059/Zonkarta.png

Enligt den bilden är det zon 4

då är det alltså snart dags!
Citera
2012-08-09, 17:00
  #17015
Medlem
JohnColtranes avatar
http://ladda-upp.se/bilder/uhtkvdyqhyluy/



http://ladda-upp.se/bilder/kzfkerattzruet/


Hittades på en gräsmatta i Dalarna.
Citera
2012-08-09, 17:06
  #17016
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnColtrane
http://ladda-upp.se/bilder/uhtkvdyqhyluy/


http://ladda-upp.se/bilder/kzfkerattzruet/

Hittades på en gräsmatta i Dalarna.

Härligt! Ser verkligen ut som toppisar, men bilden är jävligt dålig (bara en funkar). PF i bakgrunden med. Underbart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in