Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Förmodar att detta redan svarats på, men orkar inte leta.
Skulle någon kunna vara snäll och berätta hur mycket toppisar som motsvarar ett gram cubensis? Har dessutom hört att toppisen ska vara en utav världens starkaste svampar, eller kanske till och med den starkaste there is. Stämmer detta?
Om så är fallet. Hur är dess karaktär? Vet att det finns både elaka och mer omhändertagande svampar. Cubensis är väl en sort som tillhör den senare kategorin vad jag vet. Tacksam för svar!
Jämför normaldoser av cubensis och toppisar. Normaldos för cubensis är väl 3 gram medans normaldos toppisar är kring 30-40st. Toppisar är svårdoserat då dom varierar kraftigt i potens. Toppisar är väldigt potenta, men inte den mest potenta arten. Den mest potenta är Psilocybe Cyanosens eller vad den nu heter, om jag minns rätt.
Toppisar är väl ganska lik cubensis. Euforiska med ett fluffigt rus, både flummigt kul (i början) mot att gå till ett större allvar mot slutet (så upplever jag det, iaf). Om det är någon skillnad mellan rusen egentligen, förutom en placebo-aktig marginal pga vetskapen om vilken svamp man käkat, är väldigt omdebatterat.