2011-09-04, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potatiskorv
Någon som vet något om gävle trakterna?

Vad är det du vill veta där? Vill du att någon ska peka ut sin svampplats åt dig så kan du glömma det.
Varför skulle någon göra det? Läs lite i tråden.
Citera
2011-09-04, 10:46
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjortisfitta
Vad är det du vill veta där? Vill du att någon ska peka ut sin svampplats åt dig så kan du glömma det.
Varför skulle någon göra det? Läs lite i tråden.

Han vill väl veta om Svampsäsongen börjat riktigt där..
Citera
2011-09-04, 11:20
Medlem
123psyks avatar
Förmodar att detta redan svarats på, men orkar inte leta.

Skulle någon kunna vara snäll och berätta hur mycket toppisar som motsvarar ett gram cubensis? Har dessutom hört att toppisen ska vara en utav världens starkaste svampar, eller kanske till och med den starkaste there is. Stämmer detta?

Om så är fallet. Hur är dess karaktär? Vet att det finns både elaka och mer omhändertagande svampar. Cubensis är väl en sort som tillhör den senare kategorin vad jag vet. Tacksam för svar!
Citera
2011-09-04, 11:28
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Förmodar att detta redan svarats på, men orkar inte leta.

Skulle någon kunna vara snäll och berätta hur mycket toppisar som motsvarar ett gram cubensis? Har dessutom hört att toppisen ska vara en utav världens starkaste svampar, eller kanske till och med den starkaste there is. Stämmer detta?

Om så är fallet. Hur är dess karaktär? Vet att det finns både elaka och mer omhändertagande svampar. Cubensis är väl en sort som tillhör den senare kategorin vad jag vet. Tacksam för svar!

Jämför normaldoser av cubensis och toppisar. Normaldos för cubensis är väl 3 gram medans normaldos toppisar är kring 30-40st. Toppisar är svårdoserat då dom varierar kraftigt i potens. Toppisar är väldigt potenta, men inte den mest potenta arten. Den mest potenta är Psilocybe Cyanosens eller vad den nu heter, om jag minns rätt.

Toppisar är väl ganska lik cubensis. Euforiska med ett fluffigt rus, både flummigt kul (i början) mot att gå till ett större allvar mot slutet (så upplever jag det, iaf). Om det är någon skillnad mellan rusen egentligen, förutom en placebo-aktig marginal pga vetskapen om vilken svamp man käkat, är väldigt omdebatterat.
Citera
2011-09-04, 12:38
Medlem
Vissa av toppisarna jag har plockat har blivit VÄLDIGT små efter att jag torkat dom. På vissa så är hatten lika stor som halva min lillfingernagel. Är dessa småttingar potenta ens? om jag bestämmer mig för att äta, säg 35 stycken, bör dom halva lillfingersnagelstora räknas som en av 35? tekniskt sätt så bör dom ju vara mindre potenta, vet att det finns tabeller, men min fråga är, är dom för små för att räknas?
Citera
2011-09-04, 12:52
Medlem
Luciditys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamrocker
Vissa av toppisarna jag har plockat har blivit VÄLDIGT små efter att jag torkat dom. På vissa så är hatten lika stor som halva min lillfingernagel. Är dessa småttingar potenta ens? om jag bestämmer mig för att äta, säg 35 stycken, bör dom halva lillfingersnagelstora räknas som en av 35? tekniskt sätt så bör dom ju vara mindre potenta, vet att det finns tabeller, men min fråga är, är dom för små för att räknas?
Jag har för mig att en toppis innehåller ungefär lika mycket psilocin under hela sin livstid. En liten har alltså lika mycket som en stor, bara att de är olika mycket koncentrerat. Men jag kan ha fel.

Vädret i västra götaland ser ut att bli "bra" denna veckan
Citera
2011-09-04, 13:00
Medlem
Logofilens avatar
Är detta något att ha?
http://imageshack.us/photo/my-images/832/toppis3.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/21/toppis4.jpg/
Citera
2011-09-04, 13:05
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logofilen
Är detta något att ha?
http://imageshack.us/photo/my-images/832/toppis3.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/21/toppis4.jpg/

Är ingen expert, men i mina ögon ser det ut som toppisar. Vänta på annan konfirmation också innan du ropar hurra dock.
Citera
2011-09-04, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucidity
Jag har för mig att en toppis innehåller ungefär lika mycket psilocin under hela sin livstid. En liten har alltså lika mycket som en stor, bara att de är olika mycket koncentrerat. Men jag kan ha fel.

Vädret i västra götaland ser ut att bli "bra" denna veckan

Hade ju vart fantastiskt om det nu vore så. Någon som kan gröna det han säger?
Kollade smhi rapport för mina trakter (halland) och det skall bli kallare nu nästa vecka, tror det kan sätta fart på dom
Citera
2011-09-04, 13:06
Medlem
bringzs avatar
Jag o vännerna ska ut nu och leta i sthlm området .. Hoppas vi hittar nått, lägger upp om vi får nått resultat

Wish me luck!
Citera
2011-09-04, 13:07
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Jämför normaldoser av cubensis och toppisar. Normaldos för cubensis är väl 3 gram medans normaldos toppisar är kring 30-40st. Toppisar är svårdoserat då dom varierar kraftigt i potens. Toppisar är väldigt potenta, men inte den mest potenta arten. Den mest potenta är Psilocybe Cyanosens eller vad den nu heter, om jag minns rätt.

Toppisar är väl ganska lik cubensis. Euforiska med ett fluffigt rus, både flummigt kul (i början) mot att gå till ett större allvar mot slutet (så upplever jag det, iaf). Om det är någon skillnad mellan rusen egentligen, förutom en placebo-aktig marginal pga vetskapen om vilken svamp man käkat, är väldigt omdebatterat.

Tack för ett bra och utförligt svar! Ska bli spännande att se hur denna säsong ter sig.
Citera
2011-09-04, 13:10
Medlem
Logofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Är ingen expert, men i mina ögon ser det ut som toppisar. Vänta på annan konfirmation också innan du ropar hurra dock.

Håller tummarna, de finns nämligen alldeles kring knuten och i hyffsade antal...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in