2010-11-22, 12:51
Medlem
Narumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutatack
Tack för svaret.

Grejen är den att jag inte känner någon erfaren polare. Jag vet en som har testat någon gång bara men han skulle jag inte alls känna mig trygg med.

Vet en kohage som är riktigt jävla gigantisk. Var i kohagen ska jag leta? Nära dungar? Eller ska jag leta så långt bort från träd som möjligt?

Tar du en relativt låg dos så går det alldeles utmärkt att trippa själv första gången

Kolla runt i hela hagen, jag har hittat toppisar lite varstans. Ett trix jag har är att kolla efter andra svampar och kolla närmre runt dem men det kan vara en ren slump det med.
Citera
2010-11-22, 18:01
Medlem
slutatacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narume
Tar du en relativt låg dos så går det alldeles utmärkt att trippa själv första gången

Kolla runt i hela hagen, jag har hittat toppisar lite varstans. Ett trix jag har är att kolla efter andra svampar och kolla närmre runt dem men det kan vara en ren slump det med.

Hade väl planerat ca 30-40 stycken. Förstår att det verkar konstigt att jag är så tidig med alla frågor men jag hade planerat att göra det denna hösten men sen insåg jag när snön kom att nu var det försent, och innan dess hade jag inte orkat ta mig ut.

Hur har ni gjort om ni mött matsvampsplockare när ni letat? Om ni blir konfronterade av dem och de frågar vad du plockar etc?
Citera
2010-11-22, 18:05
Medlem
Citat:
Hade väl planerat ca 30-40 stycken. Förstår att det verkar konstigt att jag är så tidig med alla frågor men jag hade planerat att göra det denna hösten men sen insåg jag när snön kom att nu var det försent, och innan dess hade jag inte orkat ta mig ut.

Hur har ni gjort om ni mött matsvampsplockare när ni letat? Om ni blir konfronterade av dem och de frågar vad du plockar etc?

Min polare sneade ut ganska friskt på 30 stycken, så en sitter är att rekommendera. Erfarenhet är bara ett plus, vem som helst fungerar, sålänge det är någon du känner och litar på.
Citera
2010-11-23, 12:59
Medlem
Narumes avatar
Citat:

Folk rekomenderar en sitter men jag klarade mig utmärkt på en liten dos alldeles själv, sen höjde jag dosen vid nästa tillfälle så på så sätt hade jag lite koll. Men det är olika för alla antar jag.

Ser kanske lite konstigt ut om man snurrar runt i en hage med en påse i handen men är väl bara säga att man letar kantareller, tror inte de rycker åt sig din påse och kolla vad du har i den. Har aldrig hänt mig att folk ens har frågat.
Citera
2010-11-23, 17:56
Medlem
slutatacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narume
Folk rekomenderar en sitter men jag klarade mig utmärkt på en liten dos alldeles själv, sen höjde jag dosen vid nästa tillfälle så på så sätt hade jag lite koll. Men det är olika för alla antar jag.

Ser kanske lite konstigt ut om man snurrar runt i en hage med en påse i handen men är väl bara säga att man letar kantareller, tror inte de rycker åt sig din påse och kolla vad du har i den. Har aldrig hänt mig att folk ens har frågat.

Hur många tog du ungefär?

Haha, nädå är inte så nojjig över sånt.
Citera
2010-11-24, 00:50
Medlem
Narumes avatar
Citat:
Hur många tog du ungefär?

Haha, nädå är inte så nojjig över sånt.

Ungefär 40 st vill jag minnas att det var men det var inte min första hallucinogen heller, har du någon erfarenhet? Annars kanske du ska börja med 25-30
Citera
2010-11-30, 15:10
Medlem
baconost333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kezoo
Yupp, skulle tro det. Där det finns andra svampar så finner du även toppisar. Fast i Dalarna är det mest toppisar vad jag har hört.
Niiiice!
Citera
2010-12-10, 01:15
Medlem
felpost
Senast redigerad av hypergalaxy 2010-12-10 kl. 01:18.
Citera
2011-01-12, 21:12
Medlem
hedinos avatar
Riktigt bra info, nu är ju tyvär säsongen slut men till hösten ska jag springa .. tack för infon!
Citera
2011-01-16, 16:17
Medlem
Chupacabrass avatar
Måste fan testa detta med toppisar! Men man får la vänta ett halvår först.

För man kan inte hitta några på våren eller? Det är bara hösten som gäller?
Senast redigerad av Chupacabras 2011-01-16 kl. 16:24.
Citera
2011-01-16, 16:32
Medlem
weirdones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chupacabras
Måste fan testa detta med toppisar! Men man får la vänta ett halvår först.

För man kan inte hitta några på våren eller? Det är bara hösten som gäller?

Hösten/senhösten är det som gäller. Beror helt på vart i landet du bor och väder & vind.
Citera
2011-01-16, 16:42
Medlem
kallestolpillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weirdone
Hösten/senhösten är det som gäller. Beror helt på vart i landet du bor och väder & vind.

Ibland till och med sensommar, men då skall det vara en risig sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in