2010-10-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GOHUL
Har alltid velat testa svamp men har aldrig pallat gå ut och leta efter dom. Tänkte dock ta mig i kragen och dra ut och kolla lite i hagarna häromkring och se om man hittar något. Det är inte för sent än va? bor i södra norrland. Sen finns det ens någon marknad för svamp i Sverige? eller går alla som ska trippa och plockar själv? vad är vanligast?
Hos mig i Gävle har det varit minusgrader ute flera nätter nu, så här är det nog slut på säsongen. Jag tvivlar på att du kommer hitta några, du får vara tidigare ute nästa år.

Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Kanske för att svaren finns i början av trådjäveln no offense.
Hur rättfärdigar det att du skriver ett inlägg enbart inehållande en smilie?
Citera
2010-10-18, 11:26
Medlem
bubbelpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullenn
Bubbelpower

var bor du?

Göteborg
Citera
2010-10-18, 15:38
Medlem
Fyra20s avatar
Frosten har kommit i Solna.. betyder det att det är helt kört för i år?
Citera
2010-10-18, 19:46
Medlem
PapaNoels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheiros
Bekräftar, golfbanan var helt tom idag förutom några enstaka svarta saker Om inte vädret ändrar sig illa kvick ser det tyvärr ut som att säsongen är över även på västkusten. Och det kalla, stabila vädret ser tyvärr ut att hålla i sig...

Tråkigt, förra året hittade jag exemplar långt in i november.

Jag var ute med hunden idag och scannade gräsmattan utanför en vårdcentral och hittade ett 10-tal toppisar så än är säsongen inte slut! bor utanför varberg.
Citera
2010-10-19, 00:19
Medlem
Regnat har forsat ner i västragötaland. Om det fortsätter såhär1 dygn till så borde det väl ge lite hopp!?
Citera
2010-10-19, 12:31
Medlem
Jag bor i Småland och här har det varit frost på nätterna i 2 veckors tid nu. Men nu regnar det och är lite varmare i luften så det inte blir frost. Tror ni man kan hitta om några dagar eller är det helt kört detta året?

Helst inga svar att jag ska gå ut själv och kolla för det har jag redan gjort och jag har inte hittat mer än 30 stycken sammanlagt på över 5 försök. Här i småland har det varit riktigt dåligt väder för svamp.

Alltså min fråga är, är det helt kört i Småland (Växjö)?
Citera
2010-10-19, 14:54
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Jag bor i Småland och här har det varit frost på nätterna i 2 veckors tid nu. Men nu regnar det och är lite varmare i luften så det inte blir frost. Tror ni man kan hitta om några dagar eller är det helt kört detta året?

Helst inga svar att jag ska gå ut själv och kolla för det har jag redan gjort och jag har inte hittat mer än 30 stycken sammanlagt på över 5 försök. Här i småland har det varit riktigt dåligt väder för svamp.

gå ut och kolla..

Hur ska man annars kunna veta?

alt
Vänta på mer regn och varmare väder
Citera
2010-10-20, 01:44
Medlem
Extremegrinders avatar
Citat:

I slutet av Augusti, nästan hela september (förutom då det var torka) fanns det mycket toppisar i småland. Även nu i oktober har jag hittat faktiskt.
Citera
2010-10-20, 22:51
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Stockholm har haft nice väder nu, om inte nu temp sjunker de kommande dagarna blir det plock igen till helgen!
Citera
2010-10-21, 13:09
Medlem
Innan var det 2 veckors frost under nätterna. Men nu börjar det bli lite varmare igen. Och det ska regna. Tror ni det kommer komma upp fler trots frosten som har varit?
Citera
2010-10-21, 13:12
Medlem
Ehm ignorera mitt senaste inlägg. Kollade nyss ut genom fönstret för första gången under dagen och ser att det är massor av snö
Citera
2010-10-21, 18:34
Bannlyst
Säsongen is över in min stockholm. Bra year ändå. Peace on earth.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in