2010-09-29, 01:50
Medlem
Illegals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottenfnotten
Var ut ikväll igen och letade igenom ett flertal hästhagar (har inga andra hagar/ängar i närheten >.<) och hittade dessa : http://img201.imageshack.us/img201/8728/imag0004ax.jpg

Hade inget lyse förutom det lilla mobilen kunde bidra med, och det var inte mycket att hänga i julgran. Så såg knappt vad man plockade för något, haha.
Lite halvtaskigt ljus på bilden också, tagen med mobil kameran. Dom ser dock alldeles för jävla stora ut, men man kan ju alltid hoppas ?

Nu är jag ingen expert, men jag tycker det inte ser ut som toppisarna jag hittade. Hattarna brukar väl vara lite mörkare under, sedan så ska den väl ha den där toppen också. Fast den är ju inte alltid där. Sedan så brukar den väl vara lite mörkare runt längst ner på översidan på hatten.

Men lite absolut inte på mig, men jag tyckte det bara var roligt att gissa så att säga
Citera
2010-09-29, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illegal
Nu är jag ingen expert, men jag tycker det inte ser ut som toppisarna jag hittade. Hattarna brukar väl vara lite mörkare under, sedan så ska den väl ha den där toppen också. Fast den är ju inte alltid där. Sedan så brukar den väl vara lite mörkare runt längst ner på översidan på hatten.

Men lite absolut inte på mig, men jag tyckte det bara var roligt att gissa så att säga

Lite kass bild, men dom har en nipple och är rätt mörka under. Hittade toppisar tidigare idag och dom här jag hittade ikväll ser inte alls likadana ut nu när jag tänker efter, förutom att dom ser ut som bröst och är mörka under hatten Färgen och formen tycker jag inte alls stämmer, men ville bara vara säker. Det är ju trots allt min första gång och första gången jag såg en toppis idag över huvudtaget xD
Citera
2010-09-29, 02:39
Medlem
Illegals avatar
Citat:
Lite kass bild, men dom har en nipple och är rätt mörka under. Hittade toppisar tidigare idag och dom här jag hittade ikväll ser inte alls likadana ut nu när jag tänker efter, förutom att dom ser ut som bröst och är mörka under hatten Färgen och formen tycker jag inte alls stämmer, men ville bara vara säker. Det är ju trots allt min första gång och första gången jag såg en toppis idag över huvudtaget xD

Hehe, ja det var första gången för mig i år också. Många bilder hade jag med mig ut och jämnförde.
Sedan gick jag efter shroomerys dosage calculator eller vad det nu heter och åt 102 st, delvis alla jag hittade första gången. Skulle doserat efter antal, men vilken häftig tripp alltså.

Men angående dina svampar så får du vänta på lite mer expertutlåtanden, jag tyckte det var roligt att gissa först för att se om jag senare hade rätt
Citera
2010-09-29, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illegal
Hehe, ja det var första gången för mig i år också. Många bilder hade jag med mig ut och jämnförde.
Sedan gick jag efter shroomerys dosage calculator eller vad det nu heter och åt 102 st, delvis alla jag hittade första gången. Skulle doserat efter antal, men vilken häftig tripp alltså.

Men angående dina svampar så får du vänta på lite mer expertutlåtanden, jag tyckte det var roligt att gissa först för att se om jag senare hade rätt

Uffa, önskar jag hade sådan tur. Har hittat sammanlagt.. 25 toppisar (som är identifierade) ? Och då har jag varit ute med en polare och plockat i säkert 4-5 timmar
Citera
2010-09-29, 02:45
Medlem
Illegals avatar
Citat:
Uffa, önskar jag hade sådan tur. Har hittat sammanlagt.. 25 toppisar (som är identifierade) ? Och då har jag varit ute med en polare och plockat i säkert 4-5 timmar

Jag kan ju säga att jag tycker att mina 102 var lite när man läser om folk som hittar hundratals.
Jag skulle velat ha så man kan spara och ha under vintern.
Citera
2010-09-29, 04:10
Medlem
Nu börjar det snart bli för kallt här i småland och det ska inte regna på 2 veckor. Har inte regnat på en vecka nu. Så min fråga är. Kan jag hitta nu även fast det inte har regnat på en vecka? Det blir ju som sagt fuktigt i gräset om nätterna. Så besviken jag blir om jag inte hittar nån svamp i år...
Citera
2010-09-29, 07:44
Medlem
Illegals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullenn
Nu börjar det snart bli för kallt här i småland och det ska inte regna på 2 veckor. Har inte regnat på en vecka nu. Så min fråga är. Kan jag hitta nu även fast det inte har regnat på en vecka? Det blir ju som sagt fuktigt i gräset om nätterna. Så besviken jag blir om jag inte hittar nån svamp i år...

Det hoppas jag verkligen att du kan. Jag bor också i Småland och jag har inte plockat färdigt.
Jag är också tveksam till vädret som varit nu och sista gånge jag plockade hittade jag bara 23 st.
Bara det inte blir för kallt, med frost så kan vi väl ha tur om det skulle börja regna.
Jag är inte så jätteduktig på det här med svamp, det är mitt första år jag plockar själv, så det är ju ingen kvalifierad gissning jag gör.
Citera
2010-09-29, 08:59
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Var ut ikväll igen och letade igenom ett flertal hästhagar (har inga andra hagar/ängar i närheten >.<) och hittade dessa : http://img201.imageshack.us/img201/8728/imag0004ax.jpg

Hade inget lyse förutom det lilla mobilen kunde bidra med, och det var inte mycket att hänga i julgran. Så såg knappt vad man plockade för något, haha.
Lite halvtaskigt ljus på bilden också, tagen med mobil kameran. Dom ser dock alldeles för jävla stora ut, men man kan ju alltid hoppas ?
Nej.
Citera
2010-09-29, 09:01
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyFrank
Jag skulle behöva lite skön respons på några svampar som jag och ett par polare hittade. Slänger upp några bilder också.

http://img543.imageshack.us/i/img0031bb.jpg/
http://img543.imageshack.us/i/img0039u.jpg/
Otroligt konstiga, jag tror faktiskt inte att det är rätt, men jag är osäker. Låter nån annan svara på dom här.
Citera
2010-09-29, 11:34
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyFrank
Jag skulle behöva lite skön respons på några svampar som jag och ett par polare hittade. Slänger upp några bilder också.

http://img543.imageshack.us/i/img0031bb.jpg/
http://img543.imageshack.us/i/img0039u.jpg/

några skulle kunna vara toppisar men bilden speciellt LJUSET är för dåligt för att kunna identifiera

Ta en bild med en bättre lampa
Citera
2010-09-29, 11:36
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
några skulle kunna vara toppisar men bilden speciellt LJUSET är för dåligt för att kunna identifiera

Ta en bild med en bättre lampa
Japp, för konstigt ljus, skulle rekomendera att posta en bild nu när dom torkat med bättre ljus. Det kan faktiskt vara rätt, speciellt om man kollar på dom högra som ligger på brickan på bild 1. Där ser man knoppen tydligt.
Citera
2010-09-29, 12:47
Medlem
Cybersluts avatar
Var ute igår i, bor i småland i krokarna kring Växjö... och hittade ca 10 gram på 45 minuter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in