2011-05-03, 16:15
Medlem
Barbara Anns avatar
Tillhör skaran som inte allt för länge sedan upptäckt denne fanatastiske författare.
Är han inte Nobelpriskandidat?
Citera
2011-05-15, 20:22
Medlem
Zuckerhuts avatar
Bumpar tråden igen.

Av dem jag läst hittills är Livläkarens besök och Boken om Blanche och Marie de absolut största favoriterna. Har tänkt återvända till hans författarskap nu i sommar och och äntligen läsa Kapten Nemos bibliotek.
Citera
2011-05-15, 20:37
Medlem
Läst efter att ha planerat att göra så under många många år till slut Enquists [i]Legionärerna[i]; boken/romanen om den s.k. Baltutlämningen. Med stor behållning dessutom. En underbar reportagebok med en förmåga att fängsla läsaren och skapa en inblick ett dystert och svårbegripligt skeende. En del berättartekniska finesser som var riktigt snygga här och var dessutom.

Uppskattade denna bök väldigt mycket mer än t.ex. Livläkarens besök, Lewis resa och Kapten Nemos bibliotek. Men jämförelsen för oväsentlig då Legionärerna är mer eller mindre helt väsensskild från de övriga nämnda verken.

På tal om inget, är det någon här som läst Enquists bok Hess och har några berömmande eller bedömmande ord att säga?
Citera
2011-05-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maslennikov

På tal om inget, är det någon här som läst Enquists bok Hess och har några berömmande eller bedömmande ord att säga?

Jag försökte läsa den men gav ganska snart upp. Enquist själv medger att den är oläslig.
Citera
2011-05-15, 23:21
Medlem
Jag måste hålla med personen här som anser "Nedstörtad ängel" för att vara hans bästa bok (av dom jag läst). Enquist är en underbar författare, men med den lilla boken överträffade han ändå sig själv. Så fantastiskt sår och vacker, en utav få böcker jag läst flera gånger. Slutet får mig alltid att gråta.
Citera
2012-01-22, 00:48
Medlem
Gregor.Samsas avatar
Jag älskade Ett annat liv och ska börja på Nedstörtad ängel, som jag hört ska vara hans mest poetiska. Något som har mer synpunkter på den boken än dem som redan förmedlats i tråden?
Citera
2012-12-01, 18:26
Medlem
sossesuspensoars avatar
Vet inte om detta är rätt tråd men hoppas på det bästa: någon som vet var man kan få tag på PO:s tre sommaprat från -00, -97 och -92 utöver det tillgängliga från -09?
Citera
2013-03-23, 22:52
Medlem
Gregor.Samsas avatar
Någon som läst hans senaste - Liknelseboken?
Citera
2014-03-24, 15:56
Medlem
Kasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor.Samsa
Någon som läst hans senaste - Liknelseboken?

Håller på med den boken just nu, har läst lite mer än 70 sidor. Inte så värst imponerad av den hittills, men Gud så bra han skriver. Ska bli spännande att se hur den utvecklas.
Citera
2014-03-27, 04:32
Medlem
Läste en bok, blev deprimerad och drar mig för att läsa fler.
Citera
2014-03-27, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinga
Läste en bok, blev deprimerad och drar mig för att läsa fler.

Vilken bok var det du läste?
Citera
2014-03-30, 18:25
Medlem
NoTruces avatar
Jag kan inte släppa hur jävla bra Nedstörtad ängel är. Skrev lite om den här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in