Hej en intressant sak som jag har märkt är att jag har en vän som köpte exakt samma dator som mig en HP. Men det e inte så relevant vilket märke det han sa var iallafall att man skulle dra ut strömsladden när man inte använde den för att inte nöta ut batteriet.?
Jag tänkte visst datorn kostade en del men samtidigt kan det stämma googlade men hitta inget intressant så jag set i det och har alltid haft den i i ca 1 år även om den är i stand by mode.
Det som var kul var att hans dator som köptes bara en månad innan min har krånglat massor med strömmen. Det som först hände var att strömkabeln blev skev sen var ström porten i datorn skev och var tvungen att vara på service as länge. Jag bara undrar kan det ligga något i det att han typ har nöt ut den på att rycka i och ur den jämt?. Sen tänkte jag fråga o mdet finns någon sanning i det han sa om att den typ skulle bli dålig av att alltid ha strömkabeln i ?
Som reparatör av laptops kan jag bara komma med rådet att alltid ta ur strömsladden INNAN ni flyttar på datorn eller lägger ner den i väskan (eller liknande).
Det där rådet kan du strunta i, använd datorn bara.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!