2008-12-01, 19:38
Medlem
Hej en intressant sak som jag har märkt är att jag har en vän som köpte exakt samma dator som mig en HP. Men det e inte så relevant vilket märke det han sa var iallafall att man skulle dra ut strömsladden när man inte använde den för att inte nöta ut batteriet.?

Jag tänkte visst datorn kostade en del men samtidigt kan det stämma googlade men hitta inget intressant så jag set i det och har alltid haft den i i ca 1 år även om den är i stand by mode.

Det som var kul var att hans dator som köptes bara en månad innan min har krånglat massor med strömmen. Det som först hände var att strömkabeln blev skev sen var ström porten i datorn skev och var tvungen att vara på service as länge. Jag bara undrar kan det ligga något i det att han typ har nöt ut den på att rycka i och ur den jämt?. Sen tänkte jag fråga o mdet finns någon sanning i det han sa om att den typ skulle bli dålig av att alltid ha strömkabeln i ?
Citera
2008-12-01, 19:42
Medlem
sommarlovs avatar
Som reparatör av laptops kan jag bara komma med rådet att alltid ta ur strömsladden INNAN ni flyttar på datorn eller lägger ner den i väskan (eller liknande).

Det där rådet kan du strunta i, använd datorn bara.
Citera
2008-12-01, 19:44
Medlem
Hehe lol Men seriöst finns det ngn sanning i det här?
Citera
2008-12-01, 19:47
Bannlyst
Låter väldigt dumt att batteriet skulle bli sämre av att du har kabeln i hela tiden Iallafall att det skulle bli märkbart sämre
Citera
2008-12-01, 19:49
Medlem
mm tycker oså det det var därför jag frågade
Citera
2008-12-01, 19:50
Bannlyst
Har ju funkat alldeles utmärkt att göra så hittils, så varför skulle de inte fortsätta göra de?
Citera
2008-12-02, 00:07
Medlem
hello märker att inget vettigt har kommit fram. finns det inte någon som e lite haj på det här området.
Citera
2008-12-02, 09:15
Medlem
Någon som jobbar med hårdvara?

Som vet något om detta om det är en myt eller inte ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in