Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Ös på lite curry i fräset med, det blir gott!

Heja Tjohildalucia! Jo jag tänkte när jag såg trådstarten att man måste tipsa om curry till lök och äpplen, men se till att curryn fräses i smör en stund först. Sen kan man ju ha olika favoriter, men av alla "vanliga" märken så tycker jag att Santa Marias curry är godast, Kockens är i min smak rent äcklig
Till ugnstekt kyckling kan man göra lökkräm. Skiva löken fint, fräs/koka länge i lite smör, blanda i dijonsenap och vispa runt så att det blir mosigt. Man kan ta det direkt på tallriken, eller breda ut på kycklingen och strö på lite ströbröd, gratinera sedan en kvart i ugnen. Enligt originalreceptet från en italiensk kokbok ska man ha det till urbenad kyckling. Det kan vara kul att göra och blir vackert, men numera äter vi två kycklingar till en vanlig middag och att stå och bena ut två kycklingar är lite för mycket jobb
Ett annt tips på frästa grönsaker är små morötter (eller bitar av större morötter) frästa i smör med rivet citronskal på. Citronen pressar man sedan och dricker med vatten till maten.
Gillar ni inte brysselkål fast det är så nyttigt? Ta lite smör i kokvattnet, det gör underverk.