Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-01, 14:54
Medlem
BesserWissers avatar
Hej!

Kan man få tag i melodin från Apples OSX Installationsprogram i mp3-format nånstans?
Citera
2008-12-01, 19:07
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Hej!

Kan man få tag i melodin från Apples OSX Installationsprogram i mp3-format nånstans?

Du är rätt ospecifik. Men är det introlåten. D v s den fösta du hör efter OS X-insallationen har du den på datorn redan...

/System/Library/CoreServices/Setup/Assistant.app/Contents/Resources/TransitionSection.bundle/Contents/Resources

Du får hitta dit med hjälp av det.

Det finns säkert nån guide på youtube också.
Citera
2008-12-01, 19:33
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mecirae
Du är rätt ospecifik. Men är det introlåten. D v s den fösta du hör efter OS X-insallationen har du den på datorn redan...

/System/Library/CoreServices/Setup/Assistant.app/Contents/Resources/TransitionSection.bundle/Contents/Resources

Du får hitta dit med hjälp av det.

Det finns säkert nån guide på youtube också.
Ja introlåten som hörs när det står Welcome på skärmen. Jag hittar inte den genom din bekskrivning. Jag kommer bara till coreservices sen är det stopp. Kan du inte plocka fram den och lägga upp den nånstans istället?
Citera
2008-12-01, 20:35
Medlem
/System/Library/CoreServices/Setup Assistant.app/Contents/Resources/TransitionSection.bundle/Contents/Resources/intro-sound.mp3

Mecirae hade skrivit fel, det skulle vara Setup Assistant.app istället för Setup/Assistant.app
Citera
2008-12-01, 21:05
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinw_
/System/Library/CoreServices/Setup Assistant.app/Contents/Resources/TransitionSection.bundle/Contents/Resources/intro-sound.mp3

Mecirae hade skrivit fel, det skulle vara Setup Assistant.app istället för Setup/Assistant.app

Sorry. My bad! Det gick inte att kopiera så det var dömt att bli fel.
Citera
2008-12-01, 23:38
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mecirae
Sorry. My bad! Det gick inte att kopiera så det var dömt att bli fel.
Känner mig lite dum nu men hur ska jag få tag i den? Ska jag gå in i varje mapp manuellt? För jag klistrade in raden i spotlight och den hittar inget på den sökvägen och setup assistant är ju ett program?
Citera
2008-12-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Känner mig lite dum nu men hur ska jag få tag i den? Ska jag gå in i varje mapp manuellt? För jag klistrade in raden i spotlight och den hittar inget på den sökvägen och setup assistant är ju ett program?

Öppna Finder och gå till varje mapp, på programmet får du högerklicka och välja "View Package Content".
Citera
2008-12-02, 00:13
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinw_
Öppna Finder och gå till varje mapp, på programmet får du högerklicka och välja "View Package Content".
Got it!

Danke!
Citera
2008-12-02, 23:02
Medlem
Crunchies avatar
Kanske menlöst att svara på nu när det är löst.

Du kan också öppna ett terminal fönster och skriva

cp /System/Library/CoreServices//Setup\ Assistant.app/Contents/Resources/TransitionSection.bundle/Contents/Resources/intro-sound.mp3 .

så hamnar den i ditt hemdir

cp = copy

. = diret du befinner dig i vilket är ditt hemdir i ett nyöppnat fönster!
Citera
2008-12-03, 10:34
Medlem
Annars heter låten: Exodus Honey
Artisten heter: Honeycut
Och albumet heter: The Day I Turned To Glass
Citera
2008-12-03, 13:39
Medlem
BesserWissers avatar
Ok. Kan vara bra att veta.
Citera