Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2008-12-01, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Som jag har förstått så har det väl modererats där efter RP:s, eller?

Problemet är att du driver ditt korståg så att dina förslag drar sig mot en styrning i en enskilld fråga, där du tyvärr inte har kunskapen att bedöma sakfrågan(Det har inte jag heller).
Jodå, det finns med allsäkerhet uppenbara övertramp, det är inte det jag säger.

Vi skall inte ha trådar som styrs av moderatorrnas närvaro, då faktiskt en del av dem surfar anonymt här inne.

På uppmaning RP:ade El Zorro ett inlägg idag som hade legat där sedan den 18 november. Tråden har alltså inte skötts alls och det är det jag vänder mig mot – särskilt när det handlar om så jobbiga saker som barnporr. Något korståg driver jag inte, men däremot får jag se över mitt sätt att uttrycka mig eftersom jag blir konstant missförstådd.
Citera
2008-12-01, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdleAggot
På uppmaning RP:ade El Zorro ett inlägg idag som hade legat där sedan den 18 november. Tråden har alltså inte skötts alls och det är det jag vänder mig mot – särskilt när det handlar om så jobbiga saker som barnporr. Något korståg driver jag inte, men däremot får jag se över mitt sätt att uttrycka mig eftersom jag blir konstant missförstådd.

Det kan jag hålla med om, RP:ar man så bör frågan tittas på, självklart. Varför det inte gjorts får väl redas ut av ansvariga.
Citera
2008-12-01, 16:40
Medlem
El Zorros avatar
Citat:

Och nu några timmar senare så är det borttaget. Tänk om det hade RP:ats tidigare? Där är massvis inlägg raderade i den tråden. Bara den 18-19 november så är där ca 100 raderade inlägg. Så att säga att den inte har modererats är helt fel men även mods är mänskliga och kan missa att radera inlägg som borde plockas bort och det är där RP kommer in i bilden.

F.ö. så tror jag inte alls på att ha öppettider för trådar. Fördelarna överväger definitivt inte nackdelarna. Det tar några timmar sedan tar någon mod bort de olämpliga inläggen och om någon har postat barnporr så varnas/bannas denne.
Citera
2008-12-01, 16:57
Medlem
chribsson2s avatar
Detta är egentligen bara en förlängning av andra trådar. TS har ett förslag som egentligen är bra (eller rättare sagt ett nödvändigt ont) men han kommer att få mothugg både av användare såväl som administration. Det handlar om ideologi först och främst, frågor om anständighet och moral hamnar därför inte särskilt högt upp. På gott och ont.
Citera
2008-12-01, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Detta är egentligen bara en förlängning av andra trådar. TS har ett förslag som egentligen är bra (eller rättare sagt ett nödvändigt ont) men han kommer att få mothugg både av användare såväl som administration. Det handlar om ideologi först och främst, frågor om anständighet och moral hamnar därför inte särskilt högt upp. På gott och ont.

Vilket förslag är det?
Citera
2008-12-01, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Och nu några timmar senare så är det borttaget. Tänk om det hade RP:ats tidigare? Där är massvis inlägg raderade i den tråden. Bara den 18-19 november så är där ca 100 raderade inlägg. Så att säga att den inte har modererats är helt fel men även mods är mänskliga och kan missa att radera inlägg som borde plockas bort och det är där RP kommer in i bilden.

F.ö. så tror jag inte alls på att ha öppettider för trådar. Fördelarna överväger definitivt inte nackdelarna. Det tar några timmar sedan tar någon mod bort de olämpliga inläggen och om någon har postat barnporr så varnas/bannas denne.

Just att 100 inläg raderas på två dagar borde tala för att vissa trådar borde hårdbevakas, något som inte skett.

Ja, men att vänta på RP känns inte otimalt. Det kan ju som sagt inte åligga användarna att se till att forumreglerna efterlevs. Att vara moderatolr kräver väl lite mer engagemang än så?

JAg inser att mitt förslag är extremt och kanske inte alls passar FB, men det är ett förslag i alla fall.
Citera
2008-12-01, 17:23
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Just att 100 inläg raderas på två dagar borde tala för att vissa trådar borde hårdbevakas, något som inte skett.

Ja, men att vänta på RP känns inte otimalt. Det kan ju som sagt inte åligga användarna att se till att forumreglerna efterlevs. Att vara moderatolr kräver väl lite mer engagemang än så?

JAg inser att mitt förslag är extremt och kanske inte alls passar FB, men det är ett förslag i alla fall.

Tänk dom som modererar 3-4 fyra forum och ska kolla igenom tusentals inlägg och länkar varje dag.
Förstår inte vad som är fel på RP, du märker ju att inläggen tagits bort när det väl kommit in en. Så svårt är det inte att trycka på en triangel och slänga ihop en anledning.
Citera
2008-12-01, 17:31
Medlem
El Zorros avatar
Citat:

Det rör sig alltså inte om hundra inlägg med barnporrlänkar utan om en jävla massa OT-tjafs. Om en tråd spårar ur i OT så kan det postas väldigt många inlägg under väldigt kort tid. Sker det vid en konstig tidpunkt så är det inte särskilt konstigt att det blir mycket att radera. Realtidsmoderering är inget realistiskt alternativ och det tycker jag inte att ditt förslag är heller. Så stort är inte probelem så att så pass drastiska åtgärder kan anses vara berättigade med tanke på de inskränkningar som det innebär.
Citera
2008-12-01, 17:31
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Vilket förslag är det?
Jag fick uppfattningen att du föreslog öppettider anpassade efter moderatorernas närvaro i trådar som riskerade att spåra ur. Men jag kanske har läst fel.
Citera
2008-12-01, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Jag fick uppfattningen att du föreslog öppettider anpassade efter moderatorernas närvaro i trådar som riskerade att spåra ur. Men jag kanske har läst fel.

TS = trådskaparen? FAn vilket retard jag är..- trodde det var en person.

Ja, du har förstått rätt.
Citera
2008-12-01, 19:49
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Att ha moderatorer som arbetar i skift och avlöser varandra och dygnetruntbevakar rsiktrådar tror jag inte är fysiskt möjligt så länge inte Flashback anställer moderatorer.

Nej, då vill jag nog ha betalt...
Citera
2008-12-02, 14:29
Medlem
Sunners avatar
Citat:

Jag tror jag har RP'at kanske 5-10 trådar någonsin.
Säg att du får RP'a så mycket som 5 trådar om dagen, detta lär ta dig 2-3 minuter om du är långsam.
Är det verkligen så jävla mycket begärt? Du kan väl se det som ett sätt att tacka för att du helt gratis får ett forum att skriva i, och där du dessutom kan skriva att Hitler var en snäll farbror om du vill, utan att bli bannad på kuppen.

Att klaga på att användare får dra ett riktigt litet strå till stacken i form av RP'ar känns bara småaktigt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in