2009-12-24, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Konstigt att du fattar det, men ändå skriver sådana löjliga saker. Tror inte du behöver lära upp mig om spel & dobbel och stora insatser, vad nu detta har med saken att göra ?

Tagga ner o God Jul !

Det är ju sant, oavsett vad man tycker om det. Visst det behöver jag nog inte, men om du vet mycket om spel & dobbel och stora insatser då borde du även förstå att det ligger en del sanning i det. Det förekommer bra mycket fiffel i allt spel om pengar oavsett sport. Gemene spelare tror förstås inte på detta oavsett hur mycket bevis man lägger fram. "Neej så gåre ju självklart inte till!!".

Det är även logiskt. Grisföseri används för att få en sorts "turboväxel" på hästen. Om nu Åkes närmaste kompisar ska spela, varför skulle dom INTE få veta detta ifall det är vänner som står honom nära och han litar på?

Jag e chill, Skål och God jul på dig med!
Citera
2009-12-24, 22:49
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mario X
Du jämför människor med DJUR, det går inte. Ja, jag har ett jobb. Har du?
Om du nu ska börja gråta för att en häst får några elstötar så föreslår jag att du går och blir vegetarian direkt.

Varför inte?

Har ingen anledning till att bli vegetarian bara för att jag inte vill att hästar ska drivas på med elstötar. Det finns en orsak till att lagen förbjuder dessa avarter av "träningsmetoder". Jag känner till en hel del om hästar och förstår hur de faktiskt lider av sådant.

Själv skulle jag helst se att de fick mycket mer kännbara straff.
Citera
2009-12-25, 09:37
Medlem
fredrikdenstores avatar
Aftonbladet 25/12: "Åke Svanstedts mardröm fortsätter. Drömmen om en karriär i USA kan gå i kras. I går framkom uppgifter att amerikanerna haft ögonen på honom länge:

– För nästan två år sedan fick vi information om den här personen. Vi har lagt in en spärr i vårt datasystem, säger T.C. Lane, på det amerikanska travförbundet."
Slut citat.

Härligt!!!
Citera
2009-12-25, 15:31
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mario X
Det är ju sant, oavsett vad man tycker om det. Visst det behöver jag nog inte, men om du vet mycket om spel & dobbel och stora insatser då borde du även förstå att det ligger en del sanning i det. Det förekommer bra mycket fiffel i allt spel om pengar oavsett sport. Gemene spelare tror förstås inte på detta oavsett hur mycket bevis man lägger fram. "Neej så gåre ju självklart inte till!!".

Det är även logiskt. Grisföseri används för att få en sorts "turboväxel" på hästen. Om nu Åkes närmaste kompisar ska spela, varför skulle dom INTE få veta detta ifall det är vänner som står honom nära och han litar på?

Jag e chill, Skål och God jul på dig med!

Jag kan inte mycket om trav, men en del om hästar. Om elstängsel. Det ger bara en liten kittling (humant installerat) och det räcker för en ko.
Elstötar på hästar gör att de antingen galopperar eller sparkar. Ingenting för en kille i sulky. Sedan är jag väldigt tveksam till att hästar Pawlovskt skulle koppla ihop elstötar med en turboväxel. Jag är skeptisk.
Citera
2009-12-25, 17:32
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Aftonbladet 25/12: "Åke Svanstedts mardröm fortsätter. Drömmen om en karriär i USA kan gå i kras. I går framkom uppgifter att amerikanerna haft ögonen på honom länge:

– För nästan två år sedan fick vi information om den här personen. Vi har lagt in en spärr i vårt datasystem, säger T.C. Lane, på det amerikanska travförbundet."
Slut citat.

Härligt!!!

Ja herregud, om du nu ska citera tidningen och skrika ut ditt ÅKE-HAT så kan du väl åtminstone delge fortsättningen av artikeln med? Pajas!

Observera att jag INTE tar ställning för Åke, men det är ju bara pinsamt att inte berätta att dels har de INTE förbjudit Åke att verka i USA på något sätt än och dels har Åke redan en reservplan utifall han skulle få problem, det som nämns är att hans son Anders ska vara officiel person för träningsverksamheten om så krävs.

Att han på ett eller annat sätt kommer kunna bygga upp en verksamhet i USA om han vill är med andra ord inget större problem, vilket artikeln också skriver.
Citera
2009-12-25, 18:55
Medlem
Studsbolls avatar
Det ser mörkt ut för kung Åke. Men så mycket pengar jag håvat in på honom så är han förlåten allt och lite till. Och så tror jag att han är oskyldig.
Citera
2009-12-25, 19:49
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det ser mörkt ut för kung Åke. Men så mycket pengar jag håvat in på honom så är han förlåten allt och lite till. Och så tror jag att han är oskyldig.

Oskyldig? Skämtar du?
Citera
2009-12-25, 20:21
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Ja herregud, om du nu ska citera tidningen och skrika ut ditt ÅKE-HAT så kan du väl åtminstone delge fortsättningen av artikeln med? Pajas!

Observera att jag INTE tar ställning för Åke, men det är ju bara pinsamt att inte berätta att dels har de INTE förbjudit Åke att verka i USA på något sätt än och dels har Åke redan en reservplan utifall han skulle få problem, det som nämns är att hans son Anders ska vara officiel person för träningsverksamheten om så krävs.

Att han på ett eller annat sätt kommer kunna bygga upp en verksamhet i USA om han vill är med andra ord inget större problem, vilket artikeln också skriver.

Ja det är vanligt. Det är så brottslingar brukar göra. Sätta in en bulvan när de själva inte kan för att de inte får, de sitter i fängelse el.likn. Vanligt i restaurangbranschen, transportbranschen och tydligen också i travbranschen.

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll

Ja det var ju ett klokt och genomtänkt inlägg. Hur tänker du nu? Förklara, jag är seriöst intresserad av hur du kommit fram till din åsikt.
Citera
2009-12-25, 21:12
Medlem
In med Åke Svanstedt i fängelse, han är kriminell.
Citera
2009-12-25, 21:53
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
In med Åke Svanstedt i fängelse, han är kriminell.

Du är medveten om att vi bor i Sverige?
Ett land där man knappt får fängelse för mord och våldtäckter...

Visst ska och borde han straffas hårdare än vad fallet lär bli men fängelse är fan att ta i.

Snygg "bild" för övrigt - Inte!
Citera
2009-12-25, 22:08
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Du är medveten om att vi bor i Sverige?
Ett land där man knappt får fängelse för mord och våldtäckter...

Visst ska och borde han straffas hårdare än vad fallet lär bli men fängelse är fan att ta i.

Snygg "bild" för övrigt - Inte!

Bara för att straffen är låga betyder väl inte det att man inte kan anse att han ska ha ett visst straff? Jag tycker också att han borde få fängelse. Jag tycker också att många andra brott skulle straffas hårdare. Bl.a. de du nämner i ditt inlägg.
Citera
2009-12-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinet_Sthlm
Att Kung Åke kommer bli helt friad
Bara att se på och lyssna när brännvinsadvokaten maler sönder vittne efter vittne.
Längtar redan till stämmningsprocessen mot tv 4 då blir det inte lätt för Scherman och hans gäng.

ÅKE
Du är Kungen

Sorry Svinet. Idolen blev fälld så nu återgår nog verktygen till svinstian där de hör hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in