2008-11-30, 19:31
Medlem
BesserWissers avatar
Hej!

Jag har precis installerat OSX Leopard 10.5 på min iBook G4. Men nu håller den på och tappar kontakt med AirPort av och till hela tiden så den vägrar ju givetvis dra ner uppdateringar och surfandet är ju sjukt långsamt med. Hur har de tänkt att man ska kunna få en användbar maskin av detta?
Citera
2008-11-30, 21:03
Medlem
Lefthands avatar
Uppdatera

Uppdatera till vers. 10.5.5
det var nämligen problem med äldre Airport-kort i tidiga vers. av OS X Tiger.
Ladda hem uppdateringen på en annan dator om du har möjlighet.
Citera
2008-11-30, 21:33
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lefthand
Uppdatera till vers. 10.5.5
det var nämligen problem med äldre Airport-kort i tidiga vers. av OS X Tiger.
Ladda hem uppdateringen på en annan dator om du har möjlighet.
Jo jag fick ju göra det men hur skulle jag gjort om jag inte haft en annan dator tillgänglig då? Det är det jag undrade.
Citera
2008-11-30, 21:45
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
ehm... använd en sladd? om du skall lösa problem med det trådlösa så får du ju använda en sladd för att plocka hem uppdateringen den vägen. funkar ju felfritt varje gång. apple har inte tänkt att det skall vara en bugg i deras uppdatering men man får ju tänka logiskt ibland också...
Citera
2008-12-01, 09:16
Medlem
Hardtails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
ehm... använd en sladd? om du skall lösa problem med det trådlösa så får du ju använda en sladd för att plocka hem uppdateringen den vägen. funkar ju felfritt varje gång. apple har inte tänkt att det skall vara en bugg i deras uppdatering men man får ju tänka logiskt ibland också...

Det han syftar till är ju lite samma problem som det ökända skämt-felmeddelandet "Du verkar för närvarande ha problem med internet, var vänlig besök vår hemsida för mer hjälp".

Alltså, hur hade han löst AP-problemet om han inte haft tillgång till någon annan dator?
Citera
2008-12-01, 13:18
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardtail
Det han syftar till är ju lite samma problem som det ökända skämt-felmeddelandet "Du verkar för närvarande ha problem med internet, var vänlig besök vår hemsida för mer hjälp".

Alltså, hur hade han löst AP-problemet om han inte haft tillgång till någon annan dator?
Precis! Och vissa modem har ingen ethernetutgång....även om mitt nu råkar ha det.
Citera
2008-12-01, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Precis! Och vissa modem har ingen ethernetutgång....även om mitt nu råkar ha det.
Inte?
Citera
2008-12-01, 17:52
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rre
Inte?
Nä. Min polare har ett modem som ger ut internet via Wlan. Det finns ingen ethernetport bakpå som kan användas för surfning. Endast via wlan. Enda porten som sitter bak är den till telekabeln.
Citera
2008-12-01, 18:49
Medlem
dricksprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser

Och alla datorer har det inte heller. Kolla specs för sMacBook Air....
Citera
2008-12-01, 22:17
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
många ultraportabla saknar ethernetingång, vilket ur en felsökningssynpunkt är en skymf, för om man mot förmodan skulle sakna eller få tag på en dålig drivrutin för wlanet (vilket är vad som har hänt i det här fallet) så blir det ett jävla meck att fixa det själv utan tillgång till någon annan dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in