Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-30, 11:30
Medlem
Har formaterat dator pga. virus och nu går det inte att installera ljudet, finns inte kvar i menyn på skivan och går inte att installera manuellt om man öppnar cd skivan.
Ska även tillägga att jag bytte cpu kylare och ram minnen sen formaterade jag, kan det ha med det och göra?
Citera
2008-11-30, 12:17
Medlem
Vad har du för ljudkort? Du kan ladda ner drivrutiner från tillverkarens hemsida.
Citera
2008-11-30, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kug
Vad har du för ljudkort? Du kan ladda ner drivrutiner från tillverkarens hemsida.

Har ett integrerat Realtek HD, har prövat deras nyaste drivare och den fungerade inte, misstänker att jag pajade någon krets när jag satt i nya cpukylaren.
Citera
2008-11-30, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poontus
Har ett integrerat Realtek HD, har prövat deras nyaste drivare och den fungerade inte, misstänker att jag pajade någon krets när jag satt i nya cpukylaren.

Om du kollar i device manager, ser du något ljudkort där?
Citera
2008-11-30, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kug
Om du kollar i device manager, ser du något ljudkort där?

Så här ser det ut, http://img221.imageshack.us/img221/3153/ljudkortlp3.png..
Citera
2008-11-30, 16:54
Medlem
Ingen som vet? Måste ju beställa nytt moderkort om det inte går att fixa..
Citera
2008-11-30, 16:55
Medlem
hasenfrasens avatar
Kör först Windows Update så att du får hem MS HD Audio update. Sen kan du googla på PCI-vendor strängen (eller delar av den) du får upp i enhetshanteraren för ljudkortet.
Citera
2008-11-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Kör först Windows Update så att du får hem MS HD Audio update. Sen kan du googla på PCI-vendor strängen (eller delar av den) du får upp i enhetshanteraren för ljudkortet.

Har ju sp3, bör väl ha det redan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in