2008-11-30, 10:51
Medlem
GNAGETjonass avatar
Hej, jag tänkte installera windows XP på min bärbara dator. Har Vista sedan tidigare men hatar Vista så in i helvete..! iallafall så satte jag in cd-skivan och då kommer det fram en ruta där det står "Installera windows XP" klickar på den men då får jag fram en ruta där det står att det inte går att installera XP pga att Vista är nyare program. Vad kan man göra då, finns det något man kan göra? Blir så jävla frustrerad på vistaskiten.
Citera
2008-11-30, 10:55
Medlem
Korgs avatar
Tror du måste börja med att formatera om datorn.
Citera
2008-11-30, 11:04
Medlem
GNAGETjonass avatar
Och hur gör man det då? Har inte den där vista cd-skivan.
Citera
2008-11-30, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GNAGETjonas
Hej, jag tänkte installera windows XP på min bärbara dator. Har Vista sedan tidigare men hatar Vista så in i helvete..! iallafall så satte jag in cd-skivan och då kommer det fram en ruta där det står "Installera windows XP" klickar på den men då får jag fram en ruta där det står att det inte går att installera XP pga att Vista är nyare program. Vad kan man göra då, finns det något man kan göra? Blir så jävla frustrerad på vistaskiten.

stoppa in skivan, starta om datorn.. kommer komma något liknande under omstarten, tryck på valfri tangent för at.... cdn... , tryck på valfri tangent. därifrån får du hitta själv.
Citera
2008-11-30, 11:18
Medlem
Korgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GNAGETjonas
Och hur gör man det då? Har inte den där vista cd-skivan.
För att formatera om behöver du ingen vista-cd-skiva. Då du formaterar om så försvinner allt du har lagrat på datorn. Alltså du börjar om från noll. Sedan startar du datorn med xp-skivan i.
Fast om det är nödvändigt att formatera om datorn innan man installerar ett nytt operativsystem är jag inte 100% säker på.
Pröva först det DontBeAretard skrev.
Citera
2008-11-30, 13:11
Medlem
Som sagt boota direkt på din Windows XP cd skiva så kommer resten ge sej. Du kan inte installera WIndows XP innifrån Vista när det är startat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in