2005-01-14, 11:29
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsNobody
Det är mycket sant det du säger, det med reparationer och allt annat i en olycka.. men nu är det så att om jag råkar ut för en olycka så är inte MC:n det största problemet..

Nu är det inte MC:n jag tänkte på i första hand heller. Skulle du t.ex hamna i en olycka och det skulle gå så dåligt att du eller någon du krockar med skulle bli invalidiserad så står du för hela kalaset. En livstids behandling med andra ord. Och det kommer att synas i din plånbok vill jag lova. Vill du betala en större summa pengar i resten av ditt liv bara för att du inte kan betala några tusen och ta ett körkort?
Citera
2005-01-14, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Nu är det inte MC:n jag tänkte på i första hand heller. Skulle du t.ex hamna i en olycka och det skulle gå så dåligt att du eller någon du krockar med skulle bli invalidiserad så står du för hela kalaset. En livstids behandling med andra ord. Och det kommer att synas i din plånbok vill jag lova. Vill du betala en större summa pengar i resten av ditt liv bara för att du inte kan betala några tusen och ta ett körkort?

Olyckor kan man alltid råka ut för, med eller utan kort..
Vet jag att jag kör lika bra som vem som helst med körkort tror jag inte att jag kommer må mer dåligt om jag kör ihjäl nån än om jag har ett plast kort från staten i fickan eller inte...

Det gäller ju att ta det riktigt lungt i de första månaderna tills man lär känna cykeln..¨

peace out....
Citera
2005-01-14, 15:13
Moderator
tobess avatar
Citat:
Olyckor kan man alltid råka ut för, med eller utan kort..
Vet jag att jag kör lika bra som vem som helst med körkort tror jag inte att jag kommer må mer dåligt om jag kör ihjäl nån än om jag har ett plast kort från staten i fickan eller inte...

Det gäller ju att ta det riktigt lungt i de första månaderna tills man lär känna cykeln..¨

peace out....

Jag betvivlar inte att du kanske kör bra, saken är den att inga försäkringar gäller om man inte har ett giltigt körkort.

Och att köra utan försäkring är om du frågar mig, otroligt korkat.
Citera
2005-01-14, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Jag betvivlar inte att du kanske kör bra, saken är den att inga försäkringar gäller om man inte har ett giltigt körkort.

Och att köra utan försäkring är om du frågar mig, otroligt korkat.

klart jag inte har någon försäkring om jag kör olovligt.. då betalar man utan att det ger nånting..
Citera
2005-01-14, 19:26
Medlem
Ned Seagoons avatar
Citat:
Ringde till vägverket och dom sa att man kunde få svänglappen indragen i ca 2 år, och det är samma som moped, olovlig körning är olovlig körning som telefonisten sa, spelar ingen roll om du sitter på 600 kubik eller 70!? :P

Där är det ju uppenbarligen fel i alla fall. Moped, såväl klass I som klass II, får du köra med B-licens.

Att B-körkortet skulle dras in efter olovlig körning på motorcykel låter för mig otroligt, men sådant vet man aldrig hur det fungerar med alla märkliga regler...

90 dagsböter är det annars som gäller för olovlig körning, har jag för mig.
Citera
2005-01-14, 20:53
Medlem
Erk Swedes avatar
MC kort

Jag är väl inte rätt person när det gäller att moralisera,men tänker du använda hojen som ett fordon för regelbundet bruk ska du givetvis ta mc kort, inte för risken att åka dit,utan så att du lär dig kontrollera mc,n.
Citera
2005-01-14, 22:09
Medlem
baker1s avatar
Jag tog mitt mc kort på tre dar! Övningskörde fre,lör,söndag och körde upp på måndagen! Så hitta någon som har mc kort, låna din polares båge och kör en helg för att sedan köra upp! Och du hade väl kört en hel del på egen hand så körningen borde väl vara lungt! Har du nytagen a-behörighet så har du ju teorin färskt ochså!
Citera
2005-01-14, 22:12
Medlem
baker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boddie
Jag kör själv hoj utan kort ibland. Dom kommer inte ifatt mig, jag har haft ett häng av polisen vid ett tillfälle men det var längesen och anledningen till det var nog min ringa ålder. Jag var bara 17år och ägare till en Suzuki GsxR1100 som var ruskigt trimmad med Öhlinare 4-1 system mm mm och det skulle vara 180hp på bakhjulet (bänkade den aldrig dock). Den åkte jag runnt på, vid ett tillfälle fick jag polisen efter mig och då körde jag på den dagligen och i tät trafik bla. Kan säga att polisen inte hade en chans att få stopp på mig, jag lekte med dom i några kilometer sen vinkade jag bye bye och drog!

Hade du fått en mc polis i hälarna så hade du nog torskat dit dock!
Citera
2014-05-25, 21:07
Medlem
kex95s avatar
Det är dumt att köra för fort
Citera
2016-03-23, 20:05
Medlem
Har precis torskat för olovlig körning på mc, med b körkort.
Påföljden blev 30 dagsböter och en varning, fick till och med behålla körkorts tillståndet..
Citera
2016-03-23, 20:32
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H8style
Påföljden blev 30 dagsböter och en varning, fick till och med behålla körkorts tillståndet..
Du ska nog inte hoppas för mycket, Transportstyrelsen lär höra av sig om några månader.
Citera
2016-03-23, 21:24
Medlem
dannekerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H8style

Hur blev du stoppad? Brände du på fullt mitt i city?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in