• 1
  • 2
2003-08-08, 14:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Den ni beskriver är psykiskt och beror endast på att kroppens olika funktioner är "oense" med varandra. Ingen fara utom för anorektiker/bulimiker. :roll:
Citera
2003-08-09, 11:41
äldre konto (old)
Ej medlem
Ska det inte kebabkött vara lamm egentligen? 8O
Citera
2003-08-09, 13:02
äldre konto (old)
Ej medlem
DN reder ut begreppen:

Citat:
Kebab är av tradition gjort på lammkött eller nötkött. Men i Sverige finns inga regler för vilket kött de sakta grillade kebabstockarna ska innehålla. Det innebär att den turkiska traditionen har fått ge vika. I stället är det ekonomin som styr, menar Lars Plym Forshell, veterinärinspektör på Livsmedelsverket.

- Det finns en praxis där man använder fläskkarré. Det är billigt att köpa och lätt att pressa till kebabstänger.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=168369

Tydligen är det vanligast med fläskkebab i Småland och Skåne.
Citera
2003-08-09, 14:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keepzir
Ska det inte kebabkött vara lamm egentligen? 8O
Jo, men det kan du ju se dig i månen efter. 8O
Citera
2003-08-09, 16:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Hungrig, men ändå inte?

Citat:
Man kan vara mätt och belåten efter att ha käkat lunch eller middag eller whatsoever. Men så går man förbi en korvkiosk eller burgarställe, och vad händer, jo tamefan måste man köpa en korv eller en burgare. Detta trots att man egentligen är mätt, men ändå inte kan motstå frestelsen.
Detta händer inte alltid men tillräckligt ofta, för att jag ska börja undra.
Nån annan som känner igen sig?

Precis som för mig... fast det gäller bara öl... är jag alkoholist då... :roll:
Citera
2003-08-09, 20:22
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Hungrig, men ändå inte?

Citat:
Ursprungligen postat av Pi-gustav
Citat:
Man kan vara mätt och belåten efter att ha käkat lunch eller middag eller whatsoever. Men så går man förbi en korvkiosk eller burgarställe, och vad händer, jo tamefan måste man köpa en korv eller en burgare. Detta trots att man egentligen är mätt, men ändå inte kan motstå frestelsen.
Detta händer inte alltid men tillräckligt ofta, för att jag ska börja undra.
Nån annan som känner igen sig?

Precis som för mig... fast det gäller bara öl... är jag alkoholist då... :roll:

Hehe, troligen :roll: :roll:
Citera
2003-08-10, 13:56
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Tydligen är det vanligast med fläskkebab i Småland och Skåne.

Kanske därför kebaben har smakat skit för mig i Helsingborg, Malmö osv... Tur att det smakade så illa att jag inte fick ner skiten då :roll:

Tacka vet jag Stockholms kebabställen. 8)
Citera
2003-08-10, 15:14
äldre konto (old)
Ej medlem
Sverige importerar ganska mycket Åsne kött. men vart fan ser vi åsne kött i affärerna??
skulle tro det går åt till kebaben :roll:
Citera
2003-08-10, 21:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrange
om nån muslim går och tar en kebab i god tro och det sen visar sig vara griskött

Jäkligt intressant fundering där. Onekligen en aspekt nu i dessa dagar när det kommit fram att smittat fläskkarré i kebaben orsakat så mycken uppståndelse.

Nån som trodde att muslimerna nödvändigtvis måste äta det dom säljer?? Ett asgarv i mjugg åt fulla svenskar som sätter i sig allvärldens skit och artigt betalar för sig!! Kebab - fy fan, i fortsättningen blir det Hederlige Hassans Pizza för hela slanten!
Citera
2003-08-10, 21:45
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrange
Skräckexemplet var väl när jag var i Helsingborg och åt kebab, fy i helvete... Det såg ut och smakade som små kyckling eller fläskfilebitar som marinerats i piss. Alltså ljust kött. Liknande erfarenheter av kebab i Malmö ("Malmös bästa kebab", jovisst)...

Men.. det kanske var kycklingkebab? Det är f ö faktiskt helt okej

Citat:
Är detta lagligt då överhuvudtaget? Jag menar religionsgrejer och sånt, om nån muslim går och tar en kebab i god tro och det sen visar sig vara griskött?

Olagligt är det väl inte, men kanske oetiskt? Beror på situationen, om de utgett sig för att inte ha griskött och ändå blandar i det kan det anmälas till någon nämnd, men brottsligt är det nog inte..

-Laura
Citera
2003-08-11, 00:13
äldre konto (old)
Ej medlem
En grundregel är alltså att enbart käka kebab där det är övervägande blattar som sitter och käkar.
Käkar själv kebab från två ställen, båda är flitigt frekventerade av blattar, många med muslimsk framtoning.
Där har jag bara goda erfarenheter.

Men man måste förståss ha rasismen inom sig, om man nu har någon.
Det är ganska lätt att lägga en snorlobba tillsammans med dressingen till en som står och gafflar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in