En journalistfrilansare som jag var på konsert med förra helgen sade att Monster magnet hade sagt "herregud, Ozzy's snortande av myror är ju inget" ... detta efter att ha turnerat med TSOOL .
Ebbot har på en konsert druckit öl ur en flaska han tidigare haft i röven vet jag !
Har hört av Ebbot själv i ett tv-program att han och ett par polare till honom hittade Ölle Ljungström avdäckad på en klippa någonstans (har för mig efter en spelning)
Då de verkade ha lite övers för den däckade Olle så kom de på att de skulle skita på Olle. Men eftersom ingen var skitnödig så pissade de på alla på den djupt sovande Olle i stället.
Om Ebbot ville skapa rubriker om sig själv eller om det stämmer vet jag inte.
När jag såg soundtrack för ett antal år sen så ställde Ebbot upp 10 fulla glas med vitt vin som han svepte rakt efter varandra. Efter det så hittade han en takbalk som han klättrade upp till och gick armgång över till baren där han fortsatte att sjunga stående på bardisken medans bartendern fortsatte att servera honom vin...
Jag har snaskigt skvaller om Ebbot från Union Carbide Production-tiden. Under en konsert i Tyskland skulle han stagedivea och fastnade med foten i kravallstaketet. Bandet spelade och en full och hög Ebbot låg i scendiket med bruten fot och kved. För att det inte skulle bli upplopp hoppade ett fan upp på scenen och avslutade konserten. För mycket sprit redan på 80-talet för allas vår Ebbot!
På Union Carbide tiden brukade Ebbot och andra medelmmar frekventera klubbar i Göteborg, svinfulla, på gränsen till medvetslöshet. UCP gjorde en grej av att de kom från välbeställda familjer och att de såg ner alla svartrockare som prydde staden på den tiden. Detta gjorde dem hatade av i stort sett alla som kände till dem i Göteborg. Till skillnad från Stonefunkers som i stort sett hade samma bakgrund som UCP. Stonefunkers var inte heller så värst försiktiga med alkohol eller andra substanser och ingen annan som låg på skivbolaget Radium heller. Möjligen Henryk Lipp men han var så jävla hög på sig själv att det kanske fick räcka det.