• 1
  • 2
2008-11-29, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av typhoon
Association öppnar programmet som är associerat med ett visst filformat eller protokoll, anger du exempelvis http så kommer din webbläsare att öppnas. ShellExecute kör helt enkelt ett kommando, exakt samma sak som om du väljer Kör/Run från startmenyn. Du kan helt enkelt specifiera "C:\Program Files (x86)\NågotRandomProgram\asdf.exe" eller liknande. (Du måste använda citattecken om sökvägen innehåller blanksteg)

Om man vill öppna en viss mapp då, eller Den här datorn?
Citera
2008-11-29, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unbound
Om man vill öppna en viss mapp då, eller Den här datorn?
Tror det räcker med att ange sökvägen för att öppna en mapp. För att öppna en "specialmapp" som Den här datorn måste man ange en speciell sträng som ShellExecute, ::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} i det här fallet.
Citera
2008-11-29, 20:36
Medlem
Ecnals avatar
Lånar tråden litegrann..

Hur gör man för att starta/stoppa en media spelare? Winamp i det här fallet, just nu är den bunden till Windows media player misstänker jag..

Och finns det något sätt att trycka på en knapp för att låsa datorn? Så att man inte kan göra någonting? Eller typ frysa skärmen? Råkar ha vänner som kastar sig över min dator och gör allt möjligt skit så fort jag går på toaletten, så en snapp tangenttryckning vore inte fel att ha för att stoppa allt. Går detta?
Citera
2008-11-29, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ecnal
Och finns det något sätt att trycka på en knapp för att låsa datorn? Så att man inte kan göra någonting? Eller typ frysa skärmen? Råkar ha vänner som kastar sig över min dator och gör allt möjligt skit så fort jag går på toaletten, så en snapp tangenttryckning vore inte fel att ha för att stoppa allt. Går detta?

Skapa ett registervärde enligt tidigare posts och sätt ShellExecute till rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation
Citera
2008-11-29, 21:51
Medlem
Ecnals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typhoon
Skapa ett registervärde enligt tidigare posts och sätt ShellExecute till rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation
Bockar och bugar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in