2008-11-29, 23:10
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piketbussAB
moderatorer kan inte se ip
Källa? Bevis?
Citera
2008-11-29, 23:39
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Källa? Bevis?

Alla moderatorer kan inte se IP det är endast ett fåtal utvalda som kan det.
Citera
2008-11-30, 15:11
Bannlyst
Jag är inte ett skit anonym här inne. Iallafall inte på min andra användare. Känner mig desto tryggare igenom denna.

Å andra sidan vet jag inte riktigt. Hur hårda är ni, moderator på 1.06? Är den regeln högt prioriterad bland er?
Citera
2008-11-30, 15:17
Medlem
Citat:
Källa? Bevis?
pm.a någon mod?
Citera
2008-11-30, 15:27
Medlem
ojns avatar
Moderatorer kan inte längre automatiskt se IP-nummer - Läget har inte förändrats sedan dess.
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinen
Å andra sidan vet jag inte riktigt. Hur hårda är ni, moderator på 1.06? Är den regeln högt prioriterad bland er?
Flashback tar användares rätt till anonymitet på största allvar och historien visar att detta är ett regelbrott som straffas hårt.
Citera
2008-11-30, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Moderatorer kan inte längre automatiskt se IP-nummer - Läget har inte förändrats sedan dess.

Flashback tar användares rätt till anonymitet på största allvar och historien visar att detta är ett regelbrott som straffas hårt.
100 piskrapp
Citera
2008-11-30, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ojn

Jo. Men jag tänker på en viss tråd, där jag blev outad i Oktober. Anmälde denna person igenom RP för 1.06 och när jag återvända dit efter min avstängning på en månad så var inläggen borta och jag gick igenom varningar och bannlysningar där fanns inte personen i sig. Så antagligen var det inte så allvarligt allting. Men jag tyckte personligen att det var en solklar outing för min del.
Citera
2008-11-30, 18:07
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Jo. Men jag tänker på en viss tråd, där jag blev outad i Oktober. Anmälde denna person igenom RP för 1.06 och när jag återvända dit efter min avstängning på en månad så var inläggen borta och jag gick igenom varningar och bannlysningar där fanns inte personen i sig. Så antagligen var det inte så allvarligt allting. Men jag tyckte personligen att det var en solklar outing för min del.
Skicka pm till moderatorerna i det delforumet eller annan moderator du föredrar att kontakta kan du få ett specifitk svar.
Citera
2008-11-30, 18:17
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ung_Fascist
Var det inte en gammal moderator som tog folks ip adresser och använde dessa till diverse syften? Nån med tre bokstäver i namnet har jag för mej.

IDF hotade med det i alla fall, om han gjorde i verkligheten är osannolikt.
Citera
2008-11-30, 18:20
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Källa? Bevis?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=292281

Bevis? Hur tycker man skall kunna bevisa det? Men om inget ändrats senaste tiden så är det fortfarande så att ett begränsat antal moderatorer har tillgång till medlemmarna IP-adresser. Så fungerade i alla fall så länge som jag var moderator.
Citera
2008-11-30, 21:10
Medlem
ojns avatar
Citat:
Som Snövit sa får du antingen kolla detta med moderatorerna i aktuell avdelning eller skicka ett PM till en moderator du tycker om med lite mer detaljerad info om vad som skett, vilka som är inblandade och så vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
https://www.flashback.org/showthread.php?t=292281

Bevis? Hur tycker man skall kunna bevisa det? Men om inget ändrats senaste tiden så är det fortfarande så att ett begränsat antal moderatorer har tillgång till medlemmarna IP-adresser. Så fungerade i alla fall så länge som jag var moderator.
Precis vad jag sa då. Och bättre bevis än ett citat från admin går det nog inte att prestera.
Citera
2008-12-01, 15:33
Medlem
X00Ls avatar
Om flashback är så anonymt, vad var det då med denna tråden i det arkiverade outlaw...?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=197003
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in