2008-11-28, 07:43
Medlem
Hej!

Jag har nyligen installerat en 2000 server som jag lagt upp ett domän på för att kunna dela på skrivare, filer osv.!

Har gjort detta förrut, men aldrig med trådlöst domän, servern sitter direkt i routern men sen är ju klienterna trådlösa!

Jag får kontakt och kan lägga upp klienterna på domänet men när man skall logga in på en klient så har du ju ingen kontakt med servern för det trådlösa går ju först igång när du loggar in! Hur löser man detta?

Tacksam för svar!

mvh

Edge
Citera
2008-11-28, 07:53
Medlem
OrgaZms avatar
Trådlösa går nog igång direkt datorn startas åtminstone på de laptops jag använder (HP). Eventuellt kan du behöva logga in lokalt en gång först, och skriva in nätverksnycklar osv.

I värsta fall får du väl ansluta med kabel och logga in på domänen en gång före du försöker med trådlöst...
Citera
2008-11-28, 08:23
Medlem
Alltså det trådlösa loggar inte in/startas förrän du har loggat in på datorn!

Därför hittar klienten inte servern!

Det borde finnas en lösning på detta, det finns ju massor med företag som har trådlöst, och där kan ju inte alla klienter behöva logga in lokalt först!!!

Nån mer som har en ide?

mvh

edge
Citera
2008-11-28, 16:09
Medlem
OrgaZms avatar
Var ju det jag sa...att på alla datorer jag haft att göra med så kopplar det trådlösa upp sig direkt som datorn startar, utan att logga in Gissar väl att det gör så på alla andra företags datorer med...kanske du är ett specialfall!

Men om det inte fungerar för dig så kan du först logga in (på domänkontot) en gång, ansluten med kabel. Därefter bör du kunna logga in utan någon uppkoppling över huvudtaget om du så vill!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in