2008-11-27, 22:42
Medlem
Probelimes avatar
Har byggt en dator och installerade windows för någon dag sen. Efter installation och allt gått bra och jag pillat lite med datorn så kraschar den precis när jag installerat en piratversion av panda antivirus. Virus tänkte jag och startade datorn i felsäkertläge (funkade ej att starta normalt) och gjorde en systemåterställning. Men idag när jag sitter vid datorn händer det igen. Hela skiten kraschar dock utan att jag gjort något mer än att surfa på nätet. Funkar ej att starta windows normalt så startar felsäkert och gör en systemåterställning och det fungerar igen.

Datorn är intel e8400, ati 4870, ddr2pc-8000, EP45-ds3 gigabyte moderkort.
operativsystemet är 64-bit windows vista business.

Vad kan vara fel? Systemet är för varmt? Moderkortet måste uppdateras med nya drivrutiner (hemsida?) eller att jag blir utsatt för virusangrepp. Har nu dock ett virusskydd trialversion av kasperky.

Vad kan va felet?
Citera
2008-11-28, 09:44
Medlem
Probelimes avatar
kan hög systemntempratur göra detta ,med datorn? Verkar lite konstigt....min sys temp ligger på 55 grader idle...
Citera
2008-11-28, 12:27
Medlem
hasenfrasens avatar
55 grader i idle är en för hög temp för ett chassi. Vad säger CoreTemp om dina processorkärnors temperatur. Plats för fler fläktar i låddan? "Silent Eagle" fläktarna som bl.a. kjell.com säljer är väldigt tysta men effektiva.
Citera
2008-11-28, 16:38
Medlem
Probelimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
55 grader i idle är en för hög temp för ett chassi. Vad säger CoreTemp om dina processorkärnors temperatur. Plats för fler fläktar i låddan? "Silent Eagle" fläktarna som bl.a. kjell.com säljer är väldigt tysta men effektiva.
tror den visar fel. känns inte som 55 i chassit.
Citera
2008-11-28, 18:35
Medlem
NiKz0rs avatar
vad händer när datorn kraschar? bluescreen? datorn säger boom o dör? mer info!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in