• 5
  • 6
2010-05-25, 23:02
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Hon borde avskedas. Hon saboterar i grund och botten för all journalistik. Om inte detta är inkompetens så vet jag inte vad inkompetens är. Som arbetsgivare hade jag aldrig tolerarat så grova snesteg.

Hon kan ta ett nytt jobb, ex som "gode kvinna" på migrationsverket. Köpa rakhyvlar åt "ensamkommande flyktingbarn" och runka dom till sömns.

Jag vet bara en mer korkad jounalitisk gärning, - det torde vara Steig Larssons äventyr i Afrika där han på TTs bekostnad lärde ut hur man hanterar granatkastare till de som nu håller Dawit Isaak fången.

Det är skitkul det där med Dawit och Stieg.!

Även DN gick ut med det, om än något undanskymt.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/utg...smal-1.1111056
Citera
2010-05-26, 02:04
Medlem
Dr.hankeys avatar
En tingsrätt full med sossar och moderater, inte undra på att det blev friande såklart.
Och den där satans tingdningschefen hoppas jag verkligen blir våldtagen av en grupp somalier i höst för om det är nån som behöver känna på invandringens baksida så är det henne.

Edit:
Läste nu att hovrätten hade dömt henne, härligt härligt.
Citera
2010-05-26, 11:16
Medlem
Justitiemords avatar
Här är i alla fall båda domarna.

Tingsrättens friande dom.
B 18-09

Hovrättens fällande dom.
B 2511-09
Citera
2010-05-26, 11:35
Medlem
http://www.nsd.se//nyheter/artikel.a...icleID=5388399
Citera
2010-05-26, 12:05
Medlem
Alltså, även som vänstermänniska så finner det inget försvar för hennes handlande.
Skulle hon kommit fram till att han var högerextremist, och därför skjutit honom, hade det varit en sak. Men man lovar för fan inte någon anonymitet och publicerar namn därefter!

Varför skulle någon våga prata med tidningen då?
"Ja, jag lovade henne anonymitet - men hon var ju vänsterhänt!"

Nej, inga godtyckliga outningar av anonyma källor i media.
Citera
2010-05-26, 13:00
Medlem
couchfishings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prekrasna
Alltså, även som vänstermänniska så finner det inget försvar för hennes handlande.
Skulle hon kommit fram till att han var högerextremist, och därför skjutit honom, hade det varit en sak. Men man lovar för fan inte någon anonymitet och publicerar namn därefter!

Varför skulle någon våga prata med tidningen då?
"Ja, jag lovade henne anonymitet - men hon var ju vänsterhänt!"

Nej, inga godtyckliga outningar av anonyma källor i media.
Väl talat
Otroligt nog är det väldigt många vänstermänniskor som inte tänker och tycker som du i detta fallet.
Att sedan vänstermänniskor är överrepresenterade på redaktionerna runt om i Sverige gör inte saken bättre.
Citera
2012-06-07, 12:51
Medlem
Slutligen fälls hon i högsta domstolen också.
Citat:
Karlsson-Bernfalk frikändes i Hässleholms tingsrätt, men fälldes i hovrätten. HD fastställer nu hovrättens dom, vilket innebär att påföljden blir 80 dagsböter.

Hon fälls för tryckfrihetsbrott - om brott mot tystnadsplikten i tryckfrihetsförordningen, som är en av en av Sveriges grundlagar.

Förutom de 80 dagsböterna döms Karlsson-Bernfalk att betala rättegångskostnader på mer än 100 000 kronor.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5140743
Citera
2012-06-07, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Slutligen fälls hon i högsta domstolen också.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5140743

Det var inte mycket till straff. Det är alltså fritt fram att röja anonymiteten på källor och sedan ta 80 dagsböter i tingsrätten.

Aldrig i livet att jag skulle tänka mig att prata med journalister när skyddet uppenbarligen är i det närmaste obefintligt.

Mimmi Karlsson-Bernfalk kan mycket väl ha lyckats med något så otroligt som att sänka förtroendet för journalister lägre än det redan tidigare var. Nu är det väl bara att invänta ryggdunkningar från hennes kollegor för att fullborda bilden av svenska journalister som avskum.
Citera
2012-06-07, 14:49
Medlem
Är alltid förvånad över varför folk pratar med journalister?
Finns ingen anledning överhuvudtaget.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in