Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-11-27, 21:19
Medlem
Unknownns avatar
Hej

Jag skulle vilja ha något som kan byta funktioner på mina musknappar snabbt. Jag använder en Logitechmus, och kör på Logitechs program för att byta funktioner, men varje gång jag spelar så skulle jag vilja ha en annan... profil ungefär... där mina musknappar blir ändrade till tangentbordskommandon, som tex att tangenten "A" blir nertryckt när jag trycker på tex bakåtknappen på min mus.

Om det finns program för detta som man kan skifta mellan 2 profiler så hade det varit perfekt. Eller kanske ett script av något slag som man kör. Väldigt, väldigt, tacksam för svar.
Citera
2008-11-27, 21:23
Bannlyst
hmm kan man inte göra profiler i logitechs program? Men snabbkomando vet jag inte om de finns dock.
Citera
2008-11-27, 21:25
Medlem
Unknownns avatar
Jag har iaf inte hittat så man kan göra profiler... vadå finns det ? Btw, snabbkommando kan man göra, så de är inga problem.
Citera
2008-11-27, 21:27
Medlem
Unknownns avatar
Btw, snabbkommando går och göra, så det är inget problem.
Citera
2008-11-29, 23:44
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Om du lyckas hitta 'uberOptions' ute på nätet så ger det dig möjlighet att programmera alla knappar på din mus precis som du vill. Det är egentligen inget eget program, utan det enda det gör är att plocka bort de begränsningar Logitech har lagt i sitt program.
Citera
2008-11-30, 23:38
Medlem
Unknownns avatar
Uberoptions har jag redan prövat. Mitt problem är alltså inte saker jag vill ställa in, utan jag vill ha andra funktioner endast när jag ska spela, så jag vill kunna fixa det snabbt varje gång. Så profiler eller något hade varit bra.

Men det går väl inte att göra 2 profiler i Uberoptions? Jag har iaf inte hittat...
Citera
2008-12-01, 06:30
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Inställningarna ligger i en XML-fil under C:\Users\Användarnamn\AppData\Roaming\Logitech\Set Point. Det bör funka att bara köra Copy&Paste i filen.
Citera
2008-12-01, 11:24
Medlem
AE23s avatar
X-Mouse Button Control fixar precis det du säger, olika profiler som länkas till .exefiler.
Citera
2008-12-01, 18:03
Medlem
Unknownns avatar
Jag testade Uberoptions igen nu... och där verkar finnas ett fält har jag sett nu, där man kan välja program som inställningarna ska gälla för.

Jag väljer då tex spelet Portal som ligger i C:/Program/Portal/Portal.exe, och sen ställer jag in mina knappar. Sen kör jag filen (i C:/Program/Portal/Portal.exe), men knapparna som används är inte dom jag ställde in för Portal.exe, utan mina vanliga inställningar, så kallat "Övriga program".

Varför går det inte, jag tycker jag har gjort rätt...
Citera
2008-12-01, 19:29
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Det enda svaret jag kan ge där är tyvärr att Logitechs mjukvara är minst sagt kass. Oftast kommer den t ex ihåg mina inställningar i IE, men sen kan det gå långa perioder då den inte minns ett dyft, eller ens fattar att jag har IE igång.
Citera
2008-12-01, 22:55
Medlem
Unknownns avatar
Hmmm... lite slarvigt av mej men testade andra spel att ställa in inställningar till och då gick det, typ bara Portal hittills som det inte gick till.

Men fattar vad du menar, jag håller med.
Citera
2008-12-02, 16:27
Medlem
Unknownns avatar
vfan!! Nu två har 2 av mina knappar dubbelfunktion, scrollar ner/upp samtidigt som jag ställt in Ctrl+C och Delete på dom...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in