Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-11-27, 18:31
  #1
Medlem
Orjisols avatar
Kommer ihåg en gammal dokumentär jag såg som handlade om robban, han var skinhead i göteborg och hade huggit någon man med en glasflaska på 80talet. Man fick följa han fram tills 1999 eller något och då stod det att han tagit en överdos men överlevt.

Nu undrar jag ifall någon vet ifall han lever eller om han trillat av pinnen?
Vet tyvärr inte vad dokumentären heter
Citera
2008-11-27, 18:33
  #2
Medlem
b0gfettos avatar
Är han från Rasist - Javisst?
Citera
2008-11-27, 18:59
  #3
Medlem
doktor.peppars avatar
Robban, vem?
Citera
2008-11-27, 19:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Vet tyvärr inte vad dokumentären heter

Den första delen heter "Robban om mödrars makt och fäders frånvaro", den andra "Robban om vägen vidare".
Citera
2008-11-27, 19:35
  #5
Medlem
Orjisols avatar
Ja dom är det!
Citera
2008-11-27, 21:54
  #6
Medlem
Jamaicabananers avatar
Haha, fick se dessa filmer under skoltiden. Mycket tragiska var dem, men också väldigt underhållande. Tänker då speciellt på hans tuperade mamma som släpade runt dammsugaren hela dagen och proklamerade på redig götelaborgska att "Robban var ett trasigt barn".
Citera
2009-09-13, 21:19
  #7
Medlem
Är det någon som har dokumentären? Jag har sökt efter den som en idiot utan att lyckas. Jag såg den ett antal gånger under min gymnasietid och kommer särskilt ihåg citatet "Robban gråt mycket". Hans morsa var ju ingen höjdare, tyckte mest om att städa.
Citera
2009-09-14, 10:18
  #8
Medlem
NiCrues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicabananer
Haha, fick se dessa filmer under skoltiden. Mycket tragiska var dem, men också väldigt underhållande. Tänker då speciellt på hans tuperade mamma som släpade runt dammsugaren hela dagen och proklamerade på redig götelaborgska att "Robban var ett trasigt barn".

Haha, det glada 90-talet.
Jag säger då det
Citera
2009-10-19, 22:31
  #9
Medlem
Hade varit mycket intressant att veta hur det gick för killen, har sökt men hittar inget som är skrivet efter år 2000...
Citera
2017-01-14, 14:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Kommer ihåg en gammal dokumentär jag såg som handlade om robban, han var skinhead i göteborg och hade huggit någon man med en glasflaska på 80talet. Man fick följa han fram tills 1999 eller något och då stod det att han tagit en överdos men överlevt.

Nu undrar jag ifall någon vet ifall han lever eller om han trillat av pinnen?
Vet tyvärr inte vad dokumentären heter
Hej där! Han lever fortfarande och mår helt ok!
Filmerna är svåra att få tag på tyvärr! Har båda själv men det va inte lätt
Citera
2022-06-25, 23:38
  #11
Medlem
Rosa mannen har laddat up dem båda nu.
Citera
2022-09-18, 16:49
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pir0-
Rosa mannen har laddat up dem båda nu.
Laddat upp var? Kan du länka?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback