2011-09-17, 14:03
Medlem
Oden69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
du kan även jämföra med securitas direct. Länsförsäkringar har också ett bra alternativ.

tror inte du får några snittider på utryckningar. det är antagligen ca 30 minuter i städer, och det är inget dom vill skryta med.ryck till privatpersoner är ju inte direkt prioriterade heller.
lita absolut inte på löst tal om rondering. om du inte har ett specificerat avtal så betyder det att dom passerar ditt hus till andra utryckningar. (precis som dom gör idag).

bor du på markplan?

Ok, tack, ska kolla. Nää jag bor tack o lov högt upp så det är iprincip genom säkerhetsdörren dom måste igenom vilket förhoppningsvis tar några minuter att få upp.
Citera
2011-10-13, 22:46
Medlem
DYexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Tack för väldigt bra svar.

Vi hade ingen display för information. Vi har sagt upp Securitas Direct eftersom vi tyckte det var värdelöst. Under de nio år vi hade det löste det ut ca 30 gånger och de ringde sällan i tid och de ryckte aldrig någonsin ut. Aldrig någonsin.

Nu söker vi något som ska göra det jäkligt besvärligt att råna oss; inspelning, direktlarm, rök, gas, oväsen, eller andra jävligheter. Att Securitas Direct ringer oss tre dygn efter ett inbrott är inte vad vi söker.

Om vi är hemma vid ett inbrott kommer det att göra mycket ont, när vi inte är hemma ska det göra nästan lika ont. Jag är beredd att satsa pengar på att bevara vårt.

Securitas Direct är skojjare,, folk köper där bara för securitas är ett känt märke.. ungefär som att folk fortsätter rösta på sossar för de är känt märke.. Mindre lokala larmföretag kan vara värt kolla upp, snacka med dom om det du vill ha.. Vill du ha bra kvalitet så kostar det också, ett komplett larm för ca 1-2k är skit kan du nog vara säker på.. Så ett riktigt larm får du nog räkna med en 10k med installation och allt om det då är villa, hälften kanske för lägenhet... Var noga med att du äger larmanläggningen och att du fritt kan välja väktarbolag mm. så är det bara byta om det strular..
Citera
2011-10-13, 23:37
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DYex
Securitas Direct är skojjare,, folk köper där bara för securitas är ett känt märke.. ungefär som att folk fortsätter rösta på sossar för de är känt märke.. Mindre lokala larmföretag kan vara värt kolla upp, snacka med dom om det du vill ha.. Vill du ha bra kvalitet så kostar det också, ett komplett larm för ca 1-2k är skit kan du nog vara säker på.. Så ett riktigt larm får du nog räkna med en 10k med installation och allt om det då är villa, hälften kanske för lägenhet... Var noga med att du äger larmanläggningen och att du fritt kan välja väktarbolag mm. så är det bara byta om det strular..

Tack för råden. Att se till att jag äger larmanläggningen var något som jag inte tänkt på.
Citera
2011-10-13, 23:45
Medlem
Gilis avatar
http://www.securitasdirect.se/securi...ed-kamera.html

oslagbart

kan kontrollera larmet via iphone app och via nätet allt trådlöst, har flera kameror
Citera
2011-11-07, 13:58
Medlem
Dimmspiken: Lyckades du hitta något Larm som du är nöjd med?
Går i precis samma funderingar med ungefär samma budget....
Citera
2011-12-29, 16:56
Medlem
Briggsjos avatar
Ett trådbundet larm med GSM, 1 rök, 1 magnetkontakt, inne och utesiren samt 3-4 bra kombidetektorer som INTE falsklarmar brukar ligga runt 10-12000:- installerat och klart av anläggarfirma inbrottslarm.
Så för 7000:- får du allt material.

Mvh
Citera
2011-12-29, 18:11
Medlem
Briggsjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeratuls
hittar du ett larmbolag som ringer inom en timma och meddelar att kontakten med larmet är borta för att telefonin är borta och tar typ 300:- i månaden och inte 5000:- i månaden för larmet får du gärna säga till

Siemens SPC Intrunet IP Centraler är mycket prisvärda.
Svensk Bevaknings Tjänst tar emot deras IP-larm för 95kr/månaden och den pollar mot centralen var 10sek.
Upp till 25 sektioner i det priset.
Startkostnad Privat 495:-
Det du

Har själv en SPC 4320
Bosch Blueline Kombidetektorer
GE Securitys Brandvarnare DP721R:
De uppfyller kraven enligt EN54 och SBF 1011:1 samt är intygade av SBSC.
Går att testa både med gas och magnet.
Senast redigerad av Briggsjo 2011-12-29 kl. 18:26.
Citera
2011-12-29, 18:20
Medlem
Briggsjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gili
http://www.securitasdirect.se/securi...ed-kamera.html

oslagbart

kan kontrollera larmet via iphone app och via nätet allt trådlöst, har flera kameror

Efter 3 år hade ditt köpta larm varit betalt.
Trådbundet är alltid bättre samt billigare/driftsäkrare produkter.
Det blir oslagbart dyrt i längden.
Citera
2012-01-04, 06:00
Medlem
Tips på bra enkelt lägenhetslarm samt kamera

Hej,

Söker ett billigt larm till en liten lägenhet, inga avancerade saker utan ska endast skrämma iväg eventuella tjuvar. Hittade detta på Jula: http://www.jula.se/tradlost-hemlarmsystem-120-db-441080, någon som erfarenhet av det eller liknande i samma prisklass. Även billig kamera med IR och vattentålig som ska sitta mot bilparkeringen (ca 10-40m avstånd). Trådlös eller ej spelar ingen roll, ska bara kopplas in i TV:n, så tittade på denna: http://www.jula.se/overvakningskamera-med-ir-441100 för endast 399kr! Eller har någon rent ut av ett tips på ett komplett system från en annan site som håller god kvalitet till ett bra pris, kanske tom med GSM sändare som meddelar min mobil vid ev inbrott (ej något abonnemang hos larmföretag utan endast som tilläggsmodul eller liknande)
Citera
2012-01-15, 11:30
Medlem
Securitas larm

Hej jag har ett gammalt larm liggande hemma som jag försöker få igång men jag saknar en manual
har letat på google och på securitas hemsida men hittade inget.
det står tac 90 på den och på kretskortet står det DSS-624SW

Tacksam för hjälp!
Citera
2012-01-15, 11:49
Bannlyst
här kommer en länk till ett forum som kanske kan hjälpa dig
http://www.byggahus.se/forum/teknik/
Citera
2012-01-15, 19:09
Moderator
MondoBizarros avatar
ÖDOI > Bostad