2008-11-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jahnsick
läste på text tv att man nu för tiden måste bjuda hela klassen ...
Tycker jag inte. Vill man bara bjuda 20% av klassen eller bara ha 100% killar så är det lugnt. Vill man dock bjuda 50% av klassen måste man oxå bjuda dom andra 50% med.
Inget som hindrar en att ta sin son + hans 3 bästa vänner ensamma på badhuset imo.
Citera
2008-11-27, 22:37
Medlem
joe_ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Tycker jag inte. Vill man bara bjuda 20% av klassen eller bara ha 100% killar så är det lugnt. Vill man dock bjuda 50% av klassen måste man oxå bjuda dom andra 50% med.
Inget som hindrar en att ta sin son + hans 3 bästa vänner ensamma på badhuset imo.
Det är ett jävla ofog med tvånget att behöva bjuda alla på dagis/klassen. Det finns slumungar bland klasskamraterna som inte kommer att sätta sin fot i mitt hus om inte barnen själva absolut vill bjuda dom.

Däremot kan man visa hänsyn genom att posta inbjudningar och inte låta barnen selektivt dela ut dom på förskolan/skolan.
Citera
2008-11-27, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joe_s
Det är ett jävla ofog med tvånget att behöva bjuda alla på dagis/klassen. Det finns slumungar bland klasskamraterna som inte kommer att sätta sin fot i mitt hus om inte barnen själva absolut vill bjuda dom.

Däremot kan man visa hänsyn genom att posta inbjudningar och inte låta barnen selektivt dela ut dom på förskolan/skolan.
Det är väll fan inget tvång i det? Du har rätten att inte bjuda dom och deras föräldrar har rätten att tycka att du är ett svin som inte gör det.
När jag va liten bjöd jag alla även fast de va en tjock tjej jag inte ville ha med. Lite schysst kan man ju ändå vara.
Men då bodde inte jag i en förort till stockholm så jag hade väll inte problemet med slumungar.
Citera
2008-11-28, 00:09
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Att anordna billiga kalas är inget knep. Det gäller bara att föräldrarna orkar engagera sig. På vintern kan man ha kalaset i stans största pulkabacke, helt gratis, grilla korv och bjuda på födelsedagstårta till efterrätt! Mycket populärt. Det gäller bara att ta hänsyn till vädret. Hur är det hos dig? Har ni snö eller är ni utan? Jag har massor av idéer som är testade.

Presenterna till mina barns kompisar har varierat från ( de senaste åren) 40-80 kronor. Bästisen/arna får alltid ett extra paket med något speciellt.
Citera
2008-11-28, 00:10
Medlem
I Savants avatar
Bjud bara de populära och snygga, slöseri att bjuda avskrädet i klassen.
Citera
2008-11-30, 21:12
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAndersson
Jag har massor av idéer som är testade.

Posta posta posta
Citera
2022-06-11, 16:53
Medlem
Var nyss på kalas och lekte vuxen. (Seriöst, jag leker hellre med barnen än sitter vid vuxenbordet och pratar om värdinnans semesterplaner och renoveringar. Jag SPYR!!)
Älskar ni alla sånt? Att sitta och låtsas bry sig?

En iakttagelse var att de flesta var överviktiga, dessa var snudd på medelklass. Medans jag som är i helt okej form är arbetarklass.
Senast redigerad av PommesFritz 2022-06-11 kl. 16:55.
Citera
2022-06-11, 16:54
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joe_s
1. Låna/hyr/köp en idrottshall på en av ortens skolor.
2. Dra fram plintar-lianer-tjockmattor-andra fysiskt fostrande redskap.
3. Servera korv med bröd-tårta-glass. Glöm inte servetter-hushållspapper-egen wettextrasa.
4. Samla in lämnande föräldrars mobilnummer.
5. Låt barnaskaran slösa energi.
6. Ha koll.
7. Lägg det lyckliga födelsedagsbarnet tidigt.

Ska faktiskt göra det här för första gången nu denna månad. Det är ett bra tips och kostar inte massor. 👍🏼
Citera
2022-06-13, 13:30
Moderator
Sun Rulers avatar
Vi brukar bjuda alla killar i klassen till lekland, dyrt och hög ljudvolym? Ja, men skulle aldrig orka släppa in 15 sockerstinna bortbytingar i vårt enkla tjäll.
Sedan så ser vi gärna att alla blir bjudna, det är annars lätt hänt att vissa inte får gå på kalas och även de inte får tala om det i skolor så kommer det fram.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in