2008-11-27, 12:49
Medlem
BesserWissers avatar
Skivverktyg på min dator vägrar bränna en fil på 4.43gb. Den säger att det finns inte ledigt utrymme på en helt ny 4.7gb skiva. Och efter att den sagt detta så försvinner skivans ikon från skrivbordet. Jag har provat att tvångsavsluta finder men det gör ingen skillnad.

Vad är det med datorn? Är den cp?

Den har ett par dagars uptime och den kör OSX Tiger 10.4.11.

Datorn har blivit cp helt. Den läser skivor men det går inte felsöka en skiva eller bränna en. Alla de knapparna är nertonade. Och när skivan varvat ner så försvinner den från skrivbordet. Vad fan har hänt? Jag brände ju en disc senast igår? Utan problem. Kan man göra nåt åt det eller?
Senast redigerad av BesserWisser 2008-11-27 kl. 13:06.
Citera
2008-11-27, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Skivverktyg på min dator vägrar bränna en fil på 4.43gb. Den säger att det finns inte ledigt utrymme på en helt ny 4.7gb skiva. Och efter att den sagt detta så försvinner skivans ikon från skrivbordet. Jag har provat att tvångsavsluta finder men det gör ingen skillnad.

Vad är det med datorn? Är den cp?

Den har ett par dagars uptime och den kör OSX Tiger 10.4.11.

Datorn har blivit cp helt. Den läser skivor men det går inte felsöka en skiva eller bränna en. Alla de knapparna är nertonade. Och när skivan varvat ner så försvinner den från skrivbordet. Vad fan har hänt? Jag brände ju en disc senast igår? Utan problem. Kan man göra nåt åt det eller?

Jag fick en jädra massa strul med Superdriven efter att jag installerade senaste uppdateringen till Leoparden (10.5.5). Till slut installerade jag Onyx och körde alla "städningsscript" och nu fungerar den fint igen.
Citera
2008-11-27, 20:24
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blamer
Jag fick en jädra massa strul med Superdriven efter att jag installerade senaste uppdateringen till Leoparden (10.5.5). Till slut installerade jag Onyx och körde alla "städningsscript" och nu fungerar den fint igen.
Det var filen som strulade. Jag brände den i ett annat program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in