hörde på ett radioprogram om nån risotto man kan kunde köpa i butik som inte skulle ta mer än 12min att laga och var "idiotsäker" att tillaga. nån som vet vad det är för märke på denna produkt och vart i en butik man skulle kunna hitta det? känns som pasta och ris avd. men har inte sett nått.
Nu vet jag inte vad du talar om. Men mig veterligen skulle sådan risotta inte vara god att äta. En del av matlagning är ibland att låta vissa sakar ta sin tid. En riktig risotta tar väl minst 25 min att tillaga. Spä med buljong och låt puttra ur. Upprepa.
Men tycker man att snabbmackaroner och annat smak+nyttighetsfattiga varor är schyssta grejer.. Så lycka till i ditt sökande.
Du kan fuska till det genom att blanda lite allt möjligt, fryst grönsaksblandning, fond, ost, kryddor i vattnet när du kokar ris. Rör om lite då och då, klart på ca 10 min beroende på ris.
hörde på ett radioprogram om nån risotto man kan kunde köpa i butik som inte skulle ta mer än 12min att laga och var "idiotsäker" att tillaga. nån som vet vad det är för märke på denna produkt och vart i en butik man skulle kunna hitta det? känns som pasta och ris avd. men har inte sett nått.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!