2008-11-27, 01:25
Medlem
tacts avatar
hörde på ett radioprogram om nån risotto man kan kunde köpa i butik som inte skulle ta mer än 12min att laga och var "idiotsäker" att tillaga. nån som vet vad det är för märke på denna produkt och vart i en butik man skulle kunna hitta det? känns som pasta och ris avd. men har inte sett nått.
Citera
2008-11-27, 11:17
Medlem
siddharthas avatar
Nu vet jag inte vad du talar om. Men mig veterligen skulle sådan risotta inte vara god att äta. En del av matlagning är ibland att låta vissa sakar ta sin tid. En riktig risotta tar väl minst 25 min att tillaga. Spä med buljong och låt puttra ur. Upprepa.

Men tycker man att snabbmackaroner och annat smak+nyttighetsfattiga varor är schyssta grejer.. Så lycka till i ditt sökande.
Citera
2008-11-27, 18:48
Medlem
tacts avatar
var väl inte riktigt det svaret jag letade efter men tack ändå
Citera
2008-11-28, 00:41
Medlem
Litet gult djurs avatar
Du kan fuska till det genom att blanda lite allt möjligt, fryst grönsaksblandning, fond, ost, kryddor i vattnet när du kokar ris. Rör om lite då och då, klart på ca 10 min beroende på ris.
Citera
2008-11-29, 01:18
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tact
hörde på ett radioprogram om nån risotto man kan kunde köpa i butik som inte skulle ta mer än 12min att laga och var "idiotsäker" att tillaga. nån som vet vad det är för märke på denna produkt och vart i en butik man skulle kunna hitta det? känns som pasta och ris avd. men har inte sett nått.

http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages...liensk_risotto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in