2008-11-26, 21:51
Medlem
Jag har av ingen anledning alls börjat känna värk i mina armar och min pung. Nu låter det säkert som att jag runkat sönder mig men icke. Värken känns precis som träningsvärk, och precis på de ställen som man brukar få träningsvärk när man tränar armarna. Problemet är bara att jag inte har tränat något alls.
Värken i armarna började för en vecka sen, utan att jag ansträngt dom / lyft något tungt eller sträckt på dom medvetet.
Samma dag började min pung att värka också, mina pungkulor känns ömma, främst den vänstra. Mina armar och händer känner sig utmattade och är trötta.

Tänkte söka vård nästa vecka om itne det går över, vad kan det vara för fel på mig? Är det ett tecken på något? Jag är för övrigt friskt förutom att jag går på årlig kontroll för njurarna mot njurstenbildning.

Är man och 24+ år.
Citera
2008-11-27, 16:20
Medlem
Idag började jag känna samma sak i mina ben också samt övre sidan av ryggen / axlarna.
Känns precis som träningsvärk, dock har jag inte ansträngt mig alls för att få dessa symptom.
Citera
2009-05-15, 09:51
Medlem
förkylnings symtom??

Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffar
Idag började jag känna samma sak i mina ben också samt övre sidan av ryggen / axlarna.
Känns precis som träningsvärk, dock har jag inte ansträngt mig alls för att få dessa symptom.
kan det vara ett långdraget förkylnings symtom??
Citera
2009-05-15, 16:24
Medlem
Snoppzors avatar
Hurvida det finns ett samband mellan armvärken och din pung pallar jag inte ens att försöka mig på att sia om.

Kolla runt lite på följande sökord och se om du finner något som du känner igen dig i:
Golfarmbåge (Medial epikondylit)
Domningar i arm (se. FASS.se)
Inflammation i bicepssenan (Bicepstendinit)
Musarm
Tennisarmbåge (Lateral epicondylit)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in