Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-11-26, 21:19
Medlem
DiviCs avatar
Hejsan, till att börja med kanske vi ska säga att jag inte är så bra på datorer och det är därför jag vänder mig hit även om detta forum kanske inte är menat som ett "Skriv och få hjälp" forum.. (Sett många klagomål från människor att användare kräver för mycket hjälp utan att leta reda på saker själv) men jag vet inte vad jag ska ta mig till, datorn har 600 mhz (tror jag) och 64 mb RAM.. Alltså, ingen värstigburk direkt, och den är superslö.. Stängt av effekterna som finns om du går in i properties på skrivbordet och ändrat till det gamla temat..

Men min fråga är enkel egentligen, kan jag stänga av/ändra någonting för att saker och ting ska dra mindre kräm ifrån burken så jag med lite tur får lite mer fart på den ?
Citera
2008-11-26, 21:34
Medlem
Rabbelitos avatar
Varför XP i en burk designad för windows 95?
Citera
2008-11-26, 21:56
Medlem
Sök på "Tiny XP" på pirate bay
Citera
2008-11-26, 22:16
Bannlyst
Detta är inte svar på din fråga, men du har inte övervägt att köpa ny dator?
Citera
2008-11-26, 22:27
Bannlyst
Som DrKrall,
Sök på "Tiny XP" på en torrent sida.
Citera
2008-11-26, 22:36
Medlem
CronoSs avatar
Stäng av onödiga program som startas automatiskt. skriv msconfig i kör.
Citera
2008-11-27, 00:49
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiviC
datorn har 600 mhz (tror jag) och 64 mb RAM.

Ställ dig på lurpass vid din lokala återvinning och fråga personer som slänger gamla sunkna Hem-PC med typ 2.4 GHz och 512 MB om du kan få överta den. När de väl slängt datorn kan personalen där börja gnälla och gnöka om du börjar rota i kontainern men står du där och lägger rabarber på den innan den slängs - är det lugnt.
Citera
2008-11-27, 00:59
Medlem
Rabbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Ställ dig på lurpass vid din lokala återvinning och fråga personer som slänger gamla sunkna Hem-PC med typ 2.4 GHz och 512 MB om du kan få överta den. När de väl slängt datorn kan personalen där börja gnälla och gnöka om du börjar rota i kontainern men står du där och lägger rabarber på den innan den slängs - är det lugnt.

Känns ju en aning.. vad ska man säga.. tattigt? att stå på tippen och fråga om gamla datorer.
Citera
2008-11-27, 01:13
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiviC
Hejsan, till att börja med kanske vi ska säga att jag inte är så bra på datorer och det är därför jag vänder mig hit även om detta forum kanske inte är menat som ett "Skriv och få hjälp" forum.. (Sett många klagomål från människor att användare kräver för mycket hjälp utan att leta reda på saker själv) men jag vet inte vad jag ska ta mig till, datorn har 600 mhz (tror jag) och 64 mb RAM.. Alltså, ingen värstigburk direkt, och den är superslö.. /.../
Ja du.. Med en processor på 600 MHz kan du driva vanliga WinXP utan några större problem.. Men 64 MB internminne!?!? Åh, herregud! Inte undra på att burken känns superslö!

Som andra skrivit tidigare så är TinyXP ett gott alternativ, men jag skulle verkligen vilja få dig att installera mer minne.. Minst så att det sammanlagt blir 256 MB (för TinyXP), men hellre 512 om det går för då kan du till och med köra vanliga XP utan att det hämmar dig alltför mycket!

Annars återstår tipsen om en "nyare" skrotdator så klart!
Citera
2008-11-27, 01:44
Bannlyst
Du kan säkert hitta en bättre dator än den du har @ skrottippen!
Citera
2008-11-27, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbelito
Känns ju en aning.. vad ska man säga.. tattigt? att stå på tippen och fråga om gamla datorer.

Det finns nog ett antal datorer på tippen som har bättre delar, ram minne tex. Å andra sidan kostar ram minne inte mycket nu för tiden
Citera
2008-11-27, 01:55
Medlem
Rabbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N-Gage
Det finns nog ett antal datorer på tippen som har bättre delar, ram minne tex. Å andra sidan kostar ram minne inte mycket nu för tiden

Gör det säkert, undra varför folk slänger datorer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in