2003-08-06, 13:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag som ateist undrar bara vem som skapade eran kristna gud???
Citera
2003-08-06, 17:43
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag är inte heller kristen, men enligt bibeln så är har Gud alltid funnits och kommer alltid att finnas. Ingen skapade Gud han är det enda som är för evigt
Citera
2003-08-06, 18:45
äldre konto (old)
Ej medlem
Ok grabbar, det e en sak jag måste berätta för er. Det kan komma som en chock så se till att ni sitter ner.
Tryck i er nåt lugnande och ta ett fast tag om kuken.

Det finns ingen Gud! Allt e buffel och båg. Detta har jag kommit fram till efter många års livserfarenhet (håller dock fortfarande på och klurar på om satan finns, ska hålla er uppdaterade när jag fått mer insikter).

/Chris
Citera
2003-08-07, 00:13
äldre konto (old)
Ej medlem
haha lol....

nåt nytt om satan än då?
Citera
2003-08-09, 11:50
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varelse
Ok grabbar, det e en sak jag måste berätta för er. Det kan komma som en chock så se till att ni sitter ner.
Tryck i er nåt lugnande och ta ett fast tag om kuken.

Det finns ingen Gud! Allt e buffel och båg. Detta har jag kommit fram till efter många års livserfarenhet (håller dock fortfarande på och klurar på om satan finns, ska hålla er uppdaterade när jag fått mer insikter).

/Chris
Om du läser de ovanstående inläggen så kommer du att inse att ditt inlägg inte har ett skit med saken i fråga att göra.
Citera
2003-08-09, 19:51
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leeon
Om du läser de ovanstående inläggen så kommer du att inse att ditt inlägg inte har ett skit med saken i fråga att göra.

Ehh, ?
Nån frågar vem som skapade gud och jag svarade att ingen har skapat gud eftersom han inte finns, borde inte det ha med saken att göra!?

Sen är väl gud en tolkningsfråga för vissa men jag antar att jag helt klart visat var jag står i den frågan.

/Chris
Citera
2003-08-11, 17:27
äldre konto (old)
Ej medlem
af

han finns inte, jag är dock eran mästare. i am fistandantilus
Citera
2003-08-15, 12:19
äldre konto (old)
Ej medlem
Vilken gud :?:
Det finns ju hur många som helst att välja på,personligen tror jag mest på åskguden Tor.
Jag menar alla har väl sett ett åskväder med blixtar och dunder
Citera
2003-08-16, 02:31
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daladans
Vilken gud :?:
Det finns ju hur många som helst att välja på,personligen tror jag mest på åskguden Tor.
Jag menar alla har väl sett ett åskväder med blixtar och dunder

Gnagaren88 skrev ganska tydligt i första inlägget "eran kristna gud" och inget annat i frågeställningen. Har för mig att Tor var son till någon av de andra gudarna, minns dock inte vilken nu så han skapades på naturlig väg .
Citera
2003-09-10, 04:21
Medlem
drinkmilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varelse
Det finns ingen Gud! Allt e buffel och båg. Detta har jag kommit fram till efter många års livserfarenhet
/Chris

Isåfall så behöver du nog några år till.
Citera
2003-09-10, 07:41
Medlem
prezets avatar
Naturligtvis är det människan som har skapa gud/gudarna, och all religion.
Citera
2003-09-10, 08:30
Avslutad
Om vi nu bortser från att de flesta här verkar vara teister och går in lite mer i kristendomen så skulle jag vilja svara på förljande:

Citat:
Jag är inte heller kristen, men enligt bibeln så är har Gud alltid funnits och kommer alltid att finnas. Ingen skapade Gud han är det enda som är för evigt

Jesus hotar ofta i NT med att de som inte följer honom ska brinna i helvetets eldar i all evighet. Finns det flera evighetsbegrepp inom kristendomen? Islam har ju flera olika betydelser på vad evigt betyder för dem (jag kan återkomma med den informationen senare om någon är intreserad. Kommer inte ihåg exakta siffror rakt av).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in