2008-11-26, 17:10
  #1
Medlem
Zaxxons avatar
Jag har ett klipp i .mov-format som är endast 4 frames. Jag skulle vilja ha ett väldigt simpelt program för att kunna spela upp dessa med någon form av "stepping." Dvs. trycka på en knapp för att gå från en frame till nästa. Gärna kunna backa oxå.

Något förslag? Funkar det i exempelvis PhotoShop (som jag inte kört på typ 10 år) och är det rakt-fram att utföra detta isf.? Önskar slippa sitta i timmar med något program och strula, då detta bara är en one-time-only grejj och utanför mitt intresseområde.
Citera
2008-11-26, 17:21
  #2
Medlem
Testat virtual dub?
Citera
2008-11-27, 21:23
  #3
Medlem
gottmospahedens avatar
hmm...

Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Jag har ett klipp i .mov-format som är endast 4 frames. Jag skulle vilja ha ett väldigt simpelt program för att kunna spela upp dessa med någon form av "stepping." Dvs. trycka på en knapp för att gå från en frame till nästa. Gärna kunna backa oxå.

Något förslag? Funkar det i exempelvis PhotoShop (som jag inte kört på typ 10 år) och är det rakt-fram att utföra detta isf.? Önskar slippa sitta i timmar med något program och strula, då detta bara är en one-time-only grejj och utanför mitt intresseområde.


Du efterfrågar ett program, men ett enkelt sätt vore väl att isåfall printscreena varje frame, och spara dem för sig, och senare använda något Gif-program eller Flash ( Tror även att Powerpoint kan fungera) till att få de att ändras med tangenterna.
Citera
2008-11-27, 22:24
  #4
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narja
Testat virtual dub?
Testade det nyss, verkar inte köpa .mov filer (iaf. inte de jag testat)

Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Du efterfrågar ett program, men ett enkelt sätt vore väl att isåfall printscreena varje frame, och spara dem för sig, och senare använda något Gif-program eller Flash ( Tror även att Powerpoint kan fungera) till att få de att ändras med tangenterna.
Ja det kan ju vara en ide. Extrahera frames och skapa en ny animation. Hade helst velat slippa sitta med sådant, men man är nog lite bortskämd med att det finns applikationer, på det världsomspännande datanätet INTERNET, som kan lösa det mesta.
Citera
2008-11-27, 22:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Jag har ett klipp i .mov-format som är endast 4 frames. Jag skulle vilja ha ett väldigt simpelt program för att kunna spela upp dessa med någon form av "stepping." Dvs. trycka på en knapp för att gå från en frame till nästa. Gärna kunna backa oxå.

Något förslag? Funkar det i exempelvis PhotoShop (som jag inte kört på typ 10 år) och är det rakt-fram att utföra detta isf.? Önskar slippa sitta i timmar med något program och strula, då detta bara är en one-time-only grejj och utanför mitt intresseområde.

Spela i Quicktime. Pausa. Använd pil höger och vänster.
Citera
2008-11-28, 00:17
  #6
Medlem
503s avatar
bildhantering -> filmproduktion
/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in