2008-11-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Konstig fråga. Självklart inte! Tror du grabbarna på plattan har en dator?

De har väl kanske ett hem?
Citera
2008-11-26, 21:41
Medlem
zodsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggiss
Det verkar varra ganska många som håller på med någon slags drog. Kanske lite väl många, eller är det bara så att alla som brukar hänger här?

Absolut inte alla men tror att det är en rätt stor del av droganvändarna i åldrarna 18-30. Flashback är ju välkänt i både undergroundkretsar och genom massmedia(usch och fy) sedan länge.
Citera
2008-11-26, 21:45
Medlem
Spritpennas avatar
Även om det känns fult att referera till sin egen tråd så har delar av denna tråds frågeställning avhandlats i denna: https://www.flashback.org/showthread.php?t=786379

Nej, det verkar inte som om alla drogare, stora som små, hänger på FB, men de är säkert många, särskilt dem som är nybörjare (inkl. undertecknad) och dem som är i de yngre åldrarna.

Den klassiske "gatupundaren" verkar enligt vissa fortfarande leva kvar i samhället.
Citera
2008-11-26, 22:01
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:

Varför skulle man vilja hänga på plattan om man har egen bostad?

Ontopic så känner jag 3 FBare iallafall.. dom flesta som vet om sidan är bara inne nångång för att läsa roliga tripprapporter, och har inte ens ett konto.
Citera
2008-11-26, 23:33
Medlem
cgb spenders avatar
de i min vänskapskrets som använder droger känner till FB, hälften läser här ibland men ingen har en användare.
Citera
2008-11-27, 03:26
Medlem
AntiAliass avatar
Dom människor i min krets som knarkar (dvs 90%) känner väl till flashback ytligt men det är nog bara kanske 2-3 stycken max som har skrivit något eller är intresserade överhuvudtaget.
Citera
2008-11-27, 07:51
Medlem
erections avatar
Citat:

Eller en laptop

Ingen av mina bekanta med datorer som hänger på flashback vad jag vet. Det är väll runt en 15 st jag kan klura ut nu ungefär.
Citera
2008-11-27, 10:04
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toxic-Waste
Hur definierar du en "riktig" pundare?. Att man pundar så mycket så man inte har tid att sitta vid datorn?, utan man måste dra en lina varje minut?.

Av kanske 30-40 pundar kompisar hänger 1 på fb(och jag då). så du kan gångra med ett antal xxx gånger så får du fram det verkliga knarkar antalet

Jag definerar en riktig pundare som en person som bara har drogen i huvudet. Måste ha det i sej för att hålla sej frisk osv. De har annat att tänka på än att chatta på Fb, som t.ex fixa pengar till nästa.

Men jag kan hålla med om att många som missbrukar/brukar har en tendens att hänga på Fb.
Men jag skulle tro att majoriteten av Fb´s användare inte brukar droger.

Edit:
Förstår inte vad du menar med din matematiska kalkyl av narkomaner?

Citat:
Medlemmar: 258 627, Inlägg: 13 408 450
Aktiva användare för närvarande: 7 849

258627
x40
= 10 345080

Alltså fler pundare än svenska medborgare?
Senast redigerad av Robbadobb 2008-11-27 kl. 10:09.
Citera
2008-11-27, 10:22
Medlem
purezones avatar
Alla som inte har ett skit att göra och tycker om att läsa om droger (info,rappoter osv). Snackar vi om de rediga pundarna som igår i de kriminella tror ja knappast någon utav dem sitter här, inte dom ja känner iaf (de har för jävla mycke annat att stå i).

Tror de flesta inte äns är pundare utan folk som är villsna, leter efter nya uppleverser, dolda/synliga Psykiska sjukdomar och nolifes
Citera
2008-11-27, 10:25
Medlem
GaiNs avatar
Långt ifrån alla. Finns ju en hel del trevliga användare här, dock. Relativt många av de jag känner IRL, vilka har fallenhet för droger, har en användare här. Riktigt trevligt måste jag säga.

Må väl
GaiN
Citera
2008-11-27, 10:25
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purezone
Alla som inte har ett skit att göra och tycker om att läsa om droger (info,rappoter osv). Snackar vi om de rediga pundarna som igår i de kriminella tror ja knappast någon utav dem sitter här, inte dom ja känner iaf (de har för jävla mycke annat att stå i).

Tror de flesta inte äns är pundare utan folk som är villsna, leter efter nya uppleverser, dolda/synliga Psykiska sjukdomar och nolifes

Eller så tävlar dom i:
Flest inlägg innan döden vinner!

(nu fick jag ett till )
Citera
2008-11-27, 10:27
Medlem
Supersonic_Flys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Konstig fråga. Självklart inte! Tror du grabbarna på plattan har en dator?
Nja, de har väl snarare iPhone och når internet den vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in