Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
08-11-26, 12:23
Medlem
Savoys avatar
Hej,

jag hoppas ämnet ligger i rätt kategori, annars får någon mod flytta tråden.

När jag var i USA nyligen kunde jag konstatera att flashback.info oftast (men inte alltid) var spärrad när jag surfade runt på öppna trådlösa nätverk hos exempelvis Starbucks eller andra företag. Det var för ofta för att det skulle kunna vara en slump, och ingen annan sida krånglade. Det såg inte heller ut som något tekniskt fel och var inte heller begränsat till någon särskild plats eller dag. Vet någon bakgrunden till detta?

Fascinerande om ett till största delen svenskspråkigt forum är mer eller mindre censurerat i USA.
Citera
08-11-26, 12:30
Medlem
antagonistens avatar
Jag har för mig att MSN Messenger automatiskt censurerar/blockerar .info-adresser.
Det kanske var något liknande du råkade ut för?
Citera
08-11-26, 12:35
Medlem
Savoys avatar
Jag har MSN messenger installerat, men inte aktiverat det på flera månader. Brukar använda nätverk i Europa och gå in på FB men har aldrig råkat ut för detta.
Citera
08-11-26, 13:08
Medlem
antagonistens avatar
Det kan ju vara företagen som har blockerat .info-adresser.
Citera
08-11-26, 13:24
Medlem
Not_mes avatar
Jag kunde skriva på Flashback under hela tiden jag bodde i USA, så det är nog bara lokala bannlysningar på caféer och liknande.
Citera
08-11-26, 14:10
Medlem
freedom291s avatar
varför skulle just .info-adresser vara blockade?
Citera
08-11-26, 14:17
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freedom291
Ingen aning, de kanske tror att det bara finns en massa skumma siter på .info-adresser?
Ett annat alternativ skulle ju kunna vara att de har något slags filter som automatiskt blockerar hemsidor innehållandes vissa ord.
Citera
08-11-26, 14:18
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freedom291
Statistiken ger väl att det finns flest lurendrejerisidor på den domänen, ungefär som .cc.
Citera
08-11-26, 15:24
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Ingen aning, de kanske tror att det bara finns en massa skumma siter på .info-adresser?
Ett annat alternativ skulle ju kunna vara att de har något slags filter som automatiskt blockerar hemsidor innehållandes vissa ord.

http://yoast.com/microsoft-censoring-info-domains-in-msn-messenger/
http://trac.adiumx.com/wiki/MSNCensorship

Edit: Har för mig att det fanns nån mer specifik lista men dessa förklarar lite iaf.
Citera
08-11-26, 15:56
Medlem
Läskigs avatar
Hmm, jag har aldrig märkt av det på de ställen jag surfat på i USA, låter konstigt och jag tror inte att det skulle vara av Flashback specifikt, utan mer som nämnt tidigare att de spärrat alla .info-adresser eller liknande.
Citera
08-11-26, 16:00
Medlem
VMGoals avatar
Inressant. Jag upplever ett problem i skolan dar jag gar i USA att jag kan kolla pa Flashback ett tag pa skolans datorer, men efter femton-tjugo minuter fungerar det inte mer. Likadant varje gang. Vad kan det bero pa? Om .info-adresser vore sparrade borde val det inte ga att ga in pa dem over huvud taget? Pa vart natverk hemma ar det inga problem.
Citera
08-11-26, 17:48
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VMGoal
Inressant. Jag upplever ett problem i skolan dar jag gar i USA att jag kan kolla pa Flashback ett tag pa skolans datorer, men efter femton-tjugo minuter fungerar det inte mer. Likadant varje gang. Vad kan det bero pa? Om .info-adresser vore sparrade borde val det inte ga att ga in pa dem over huvud taget? Pa vart natverk hemma ar det inga problem.

Jag bara spekulerar hejvilt, men det är kanske reklamen på sajten som ställer till det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in