Citat:
Ursprungligen postat av
Quoter
Avslöjad på vad sätt?
Förment avslöjad enligt den tes som drivs i filmen. Jag ber om ursäkt, men jag kan omöjligt ta hänsyn till alla sorters läsare.
Citat:
Finns inget som säger att mördaren hade 'oroliga uppväxtförhållanden'.
Nej. Påstod jag det? Däremot är det det vanliga för seriemördare. Återigen, jag kan inte ta hänsyn till och reservera mig inför alla sorter.
Citat:
Finns inget som säger att mördaren var 'modersbunden .
Se svar på närmast föregående citat. Det är en vanlig källa till oro under uppväxt.
Citat:
Finns inget som säger att mördaren hade brutit upp med sin kära mor (strax innan) morden.
Det är väl typ ett år sedan jag såg filmen, så jag kommer inte ihåg exakt hur det framställdes. Jag får återkomma (om jag får tid).
Citat:
Att ljuga - och inte vilja ställa upp på förhör - är såklart alltid naggande i kanten. Men säger föga ändå om man inte hittar några riktigt saftiga lögner om typ mordvapen och alibi.
Du medger att det är något tvivelaktigt. Jag påstår
inte att det är skäl för fällande dom.
Citat:
Vad menar du med 'geografiskt möjlig'? Kan betyda mycket. Hade han koppling till området/områdena blir det (en smula) intressant.
Enligt filmen hade han möjlighet, med avseende på geografisk belägenhet, att begå morden. Det är exakt vad jag menar. Titta på filmen.
Citat:
Ett argument så genomkorkat så man nästan inte borde bemöta det.
Hur allvarligt tror du att det var då? Jag upprepar att jag inte kan ta hänsyn till varje upptänklig sorts läsare, och dessas varierande förmåga att växla läsart. Och varför skulle jag det när jag gör en snabb kommentar till en film jag just sett?
Citat:
Ja, du har nog sett lite för mycket filmer, tror jag.
Vill du bevisa det? Annars faller antagandet platt.