Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-25, 22:16
Medlem
julmusttomtens avatar
Jaha, då är man användare (inte bara läsare) på detta fina Forum. Har börjat kolla runt och upptäckte en sak som gjorde mig fundersam.

Kollade på en kompis profil (genom "Visa allmän profil").. där kunde jag ju se vad han surfade på för sidor. Lagom kul men i alla fall. Min fundering.

Oftast stod det typ:
Tittar på "Namnet på tråden" @ 21:36
(och man kunde klicka på "Namnet på tråden" och själv komme till tråden och själv läsa den)

MEN.. ibland stod det typ:
Tittar på Ämne @ 19:11
(Exakt så.. och man kunde inte klicka på Ämne och och se vad det var)

Varför kan man ibland själv se vad kompisen läser och klicka sig in i tråden och ibland står det bara ämne och man ser inte vad det är? Samma sak med att det ibland stod "Svarar på Ämne" men antal inlägg hos kompisen "ökade" inte.

Jaja.. en lite onödig fundering men blev nyfiken. Kompisen vägrar säga varför det är så här?
Citera
2008-11-25, 23:09
Medlem
ChristianXs avatar
1. Man kan i sina inställningar ställa in så att man är "osynlig" på FB. Då syns inte alls vad man gör.

2. Postcounten ökar inte om man postar i ett forum som inte har detta aktiverat, vilket är fallet med ett fåtal forum.
Citera
2008-11-25, 23:13
Medlem
julmusttomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
1. Man kan i sina inställningar ställa in så att man är "osynlig" på FB. Då syns inte alls vad man gör.

2. Postcounten ökar inte om man postar i ett forum som inte har detta aktiverat, vilket är fallet med ett fåtal forum.

Ok. Trevligt med svar.

Men..

1) På kompisens användare syns oftast vad han gör. Bara ibland inte. Kan inte tänka mig att han så snabbt ställer om "inställningar". Så fattar ändå inte varför det ena sekunden syns vilken tråd han läser i. Medan i nästa står bara Ämne.

2) Vilka forum är det?
Citera
2008-11-25, 23:15
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX

"Svarar i ämnet" dyker också upp i profilen så fort man klickar på "svara" eller "citera". Så en tänkbar anledning är också att vederbörande av någon anledning ångrat sig och valt att trots allt inte skicka något svar.
Citera
2008-11-25, 23:21
Medlem
julmusttomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
"Svarar i ämnet" dyker också upp i profilen så fort man klickar på "svara" eller "citera". Så en tänkbar anledning är också att vederbörande av någon anledning ångrat sig och valt att trots allt inte skicka något svar.

Jo det förstår jag. Men i detta fall är jag mer fundersam på varför man inte såg vilken tråd han svarade i.

Oftast står det >> Svarar i "Trådens rubrik". <<

Men ibland bara >> Svarar i Ämne <<
(Alltså exakt bara ordet Ämne. Inte någon klickbar trådrubrik.)

Jaja.. mest fundersam bara.
Citera
2008-11-25, 23:40
Medlem
jrosens avatar
Gissning kan det vara så att han är i ett forum som inte du har tillgång till, tex laidback eller password? Tror nämligen inte att du ser trådarna då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in