• 1
  • 2
2008-11-25, 18:25
Medlem
swe021s avatar
Titeln säger väll det mesta, jag har nu haft kontakt med microsoft support i 2 dagar men dem verkar inte kunna hjälpa mig....
Jag kan alltså inte updatera via windows update och inte manuellt heller och samma sak gäller mitt Kaspersky Internet Security 2009, får bara ett "internet connection problem"-meddelande och har då fått av Kaspersky support en manuell download länk men den fungerar inte heller (samma gäller windows Update) då jag måste ladda ner via en "download.Kaspersky...." sida och en download.microsoft.com hemsida och dessa fungerar inte, ALLA andra sidor funkar HUR bra som helst och nedladdning av filmer m.m. flyter på utmärkt, har nu varningar från kaspersky att min brandvägg/anti-virus är inaktuella....
Har någon nån idé? snälla?

(Har vista 32-bit, behövs mer information om systemet säg till!)

Tack på förhand.
Citera
2008-11-25, 18:30
Medlem
X_surfers avatar
Är det bara Microsofts och kasperkys sidor du har problem med så har du förmodligen råkat ut för en trojan av nåt slag, du kan testa med att hämta uppdatering till KAV här:
http://majorgeeks.com/Kaspersky_Anti...ate_d4417.html
Citera
2008-11-25, 18:50
Medlem
swe021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Är det bara Microsofts och kasperkys sidor du har problem med så har du förmodligen råkat ut för en trojan av nåt slag, du kan testa med att hämta uppdatering till KAV här:
http://majorgeeks.com/Kaspersky_Anti...ate_d4417.html

Tack för hjälpen, men det fungerade inte att ladda ner därifrån heller, fick plötsligt upp den där "webbsidan kan inte visas" sidan igen bara...
Om möjligt en trojan eller liknande hur får jag bort den ?
Citera
2008-11-25, 18:58
Medlem
swe021s avatar
Ursäkta för dubbelpost men vill lägga till en sak:
Att updatera Malwarebyes Anti-malware med dess knapp "Updatera" går hur bra som helst....
så varför kan jag updatera det men inte Windows Update eller Kaspersky... :S
Dessutom är det inte "Anti-virus" som jag använder utan den fulla version "Internet Security" men som sagt, tack endå
Senast redigerad av swe021 2008-11-25 kl. 19:09.
Citera
2008-11-25, 21:09
Medlem
927s avatar
malwarebytes hittar inget?
Citera
2008-11-26, 07:51
Medlem
swe021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
malwarebytes hittar inget?

Jo det hittade några DNS-changer Trojaner (närmare sagt 27 st.)
Dem är borttagna nu men har ej testat om det fungerar igen då jag var tvungen att sticka till träning och fick förhinder senare igår.
Jag uppdaterar denna tråd ikväll om hur det går med det...
Citera
2008-11-26, 11:17
Medlem
927s avatar
starta om efter det och scanna igen, hittas samma dns igen?
Citera
2008-11-26, 12:25
Medlem
swe021s avatar
Citat:
starta om efter det och scanna igen, hittas samma dns igen?

Jag scannade igår, hittade 24 st. raderade dem, startade om och testade, det funka ej så jag sökte igen och hittade då 3 st och raderade dem men hann ej starta om och testa om det fungerade efter andra scanningen men får göra det så fort jag kommer hem och får tillgång till min dator hemma. Updaterar tråden så fort jag har testat om det funkar, Malware kanske inte ens hittar alla? ska testa med Hijackthis också, testar runt 18-19 ikväll...
Citera
2008-11-26, 12:29
Medlem
927s avatar
dom kan va lite sega att få bort, använder du router så kan den påverka borttagning
Citera
2008-11-26, 13:12
Medlem
swe021s avatar
Citat:
dom kan va lite sega att få bort, använder du router så kan den påverka borttagning

Okej, får testa några gånger då och hoppas att det löser problemet, tack för hjälpen!
Citera
2008-11-26, 17:25
Medlem
psychotropics avatar
Citat:

Jag skulle gärna se din motivering till varför en router skulle kunna påverka borttagning av filer.
Citera
2008-11-26, 18:12
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychotropic
Jag skulle gärna se din motivering till varför en router skulle kunna påverka borttagning av filer.

inte filerna men registerposterna kan hänga kvar, hur eller varför har jag ingen aning om då jag bara sett detta en gång
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in