• 5
  • 6
2011-03-10, 20:18
Medlem
använder clear eyes redness relief, ögonen är vita och ser allmänt piggare ut på 5 minuter. tar inte ut linserna innan, funkar ändå.
Citera
2013-09-22, 20:24
Medlem
QdANCEs avatar
Jag duschade vardera öga med Otrivin när jag var i kritiskt behov av cleareyes. Det hjälpte väl mot röda ögon men nu dagen efter ser jag väldigt suddigt och båda mina pupiller är jätte utvidgade, ser ut som att jag tagit syra... Kommer inte göra om det igen
Citera
2013-09-22, 20:41
Medlem
akvifers avatar
Detta kom upp på Swecan för en herrans massa år sen.

Då var bedömningen (av legitimerade läkare ) att Nezeril blå var relativt ofarlig. Den är ju dock vanebildande för kroppen, så att om du använder den ofta så blir du täppt i bihålorna osv om du inte tar sprayen.

Otrivin innehöll något annat som läkaren inte riktigt rekommenderade för bruk i ögat. Men effekten får du, som många i tråden bevisat.
Citera
2013-09-23, 00:17
Medlem
MorganGrimess avatar
Jag blir sjukt röd i ögonen och ibland hela anskitet när jag röker. Nezeril funkar skitbra. Mycket vitare ögon. Helt klart.
Citera
2013-09-23, 00:28
Medlem
Torps avatar
Va? Nässpray i ögat? Detta hade jag ingen aning om. Varje dag skall man lära sig något nytt heter det ju! Vad är anledningen till att det fungerar? Drar det ihop blodkärlen i ögonen eller..?
Citera
2013-09-23, 12:23
Medlem
insidemyheads avatar
Även Nasoferm 1mg/ml funkar fint! Iallafall på mig.
Citera
2013-09-23, 12:34
Medlem
Myvrals avatar
Det fungerar med nässpray men det är bra mycket skadligare för ögonen än cleare eyes som jag förstått det hela rätt.. även om det är dyrare med cleare eyes så hade jag hellre kört på det, och du bör inte heller satsa på någon fake variant då de flesta andra är helt värdelösa.. många fake varianter innehåller mer ellre mindre samma vätska som en tår

Jag köpte en sån här cleare eyes vilket jag förstod att det var den sorten som funkade bäst till just röda ögon
Citera
2013-09-26, 08:35
Medlem
Gynnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myvral
Det fungerar med nässpray men det är bra mycket skadligare för ögonen än cleare eyes som jag förstått det hela rätt.. även om det är dyrare med cleare eyes så hade jag hellre kört på det, och du bör inte heller satsa på någon fake variant då de flesta andra är helt värdelösa.. många fake varianter innehåller mer ellre mindre samma vätska som en tår

Jag köpte en sån här cleare eyes vilket jag förstod att det var den sorten som funkade bäst till just röda ögon

Nå? Hur funkar den då?
Citera
2013-09-26, 08:38
Medlem
Randomshunos avatar
Det funkar helt okej, svider lite först dock.
Citera
2013-09-26, 09:17
Medlem
Myvrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynnare
Nå? Hur funkar den då?

Funkar nästan för bra då man verkligen får galet vita ögon alltså det finns inte ens än liten röd nyans kvar i ögona...
Hitils har inte föräldrarna sagt ett ord om att jag ser "nerknarkad ut" de gjorde dem ganska ofta innan jag började använda cleare eyes, nu har jag dock börjat ta det lite för ofta mot vat man borde..då det åker i någon droppe mer eller mindre så fort jag ska iväg och handla eller göra andra korta ärenden
Citera
2025-04-22, 16:02
Medlem
Så roliga folk är när dom tror det är farligt för ögonen. Som alla el ja tydligen nästan alla vet så är ögon och näsa sammankopplade. Dvs tårkanaler osv... Därför man blir extra snorig när man gråter etc...

Aja... Med det sagt så ja nezeril funkar bra! Tror det har med den avsvällande effekten att göra. men har egentligen ingen aning om varför det funkar emot flum röda ögon caused by inhale of herb of illigal kind...
Citera
2025-05-04, 18:23
Medlem
Slussenyaos avatar
Du kan bara använda nasin och nezeril i ögonen för dom blir vita. I otrovin är de något annat. Rökte i över 10 år och hade ALLTID nezeril eller nasin i fickan. Ingen undrar om du har nässpray men cleareyes undrar folk.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in