Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-25, 15:00
Medlem
Hej!
Jag tänkte köpa denna:
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=378052

jag ska bara plugga på den.
Jag ska använda Photoshop, html, C++, visual basic, vista, debian, java programering.
Citera
2008-11-25, 15:03
Medlem
för tetris kanske..
Citera
2008-11-25, 15:10
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Klart den gör. Så länge du inte arbetar professionellt med photoshop (och därmed skulle bli förbannad över även mindre väntetider), fungerar vilken dator som helst, om den är "ny".

Framförallt för programmering.
Citera
2008-11-25, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Klart den gör. Så länge du inte arbetar professionellt med photoshop (och därmed skulle bli förbannad över även mindre väntetider), fungerar vilken dator som helst, om den är "ny".

Framförallt för programmering.

Jag ska studera Programering C++ för det mesta men kommer även bekanta mig med Visual Basic och java.

Photoshop kommer jag bara använda i en kurs och då är det typ att beskära ut en bild eller något skit.
Var tvungen att få ihop några extra poäng så jag tog en simpel kurs i photoshop då ingen av dom andra kurserna intresserade mig.
Citera
2008-11-25, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snakedoc
Jag ska studera Programering C++ för det mesta men kommer även bekanta mig med Visual Basic och java.

Photoshop kommer jag bara använda i en kurs och då är det typ att beskära ut en bild eller något skit.
Var tvungen att få ihop några extra poäng så jag tog en simpel kurs i photoshop då ingen av dom andra kurserna intresserade mig.
Jag gör samma saker på en dator med med 512 mb Ram och 1,4 Ghz
Citera
2008-11-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalettbonden
Jag gör samma saker på en dator med med 512 mb Ram och 1,4 Ghz

Okej, så jag kan alltså köpa en ännu billgare dator?
Jag har en server hemma som arbetar med dom stora sakerna te.x om jag ska köra något som kan stå ett tag och dra mycket cpu och minne.

Vilken dator hade ni rekommenderat mig? En sån billig som möjligt, men den ska klara av att göra det jag vill göra med den.

Just ja , glömde skriva att jag fjärrstyr och ssh en server med den också.

Tror jag inte kommer så mycket billigare undan än 4.000kr
Citera
2008-11-25, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snakedoc
Okej, så jag kan alltså köpa en ännu billgare dator?
Jag har en server hemma som arbetar med dom stora sakerna te.x om jag ska köra något som kan stå ett tag och dra mycket cpu och minne.

Vilken dator hade ni rekommenderat mig? En sån billig som möjligt, men den ska klara av att göra det jag vill göra med den.

Just ja , glömde skriva att jag fjärrstyr och ssh en server med den också.

Tror jag inte kommer så mycket billigare undan än 4.000kr

Till saken hör ju iförsig att jag har xp, ska du ha vista skulle jag nog rekommendera det dubbla vad jag har om inte annat för att slippa frustration.
Citera
2008-11-26, 22:07
Medlem
vampenss avatar
den duger utmärkt, jag skulle personligen vilja ha mins 2 gig minne. kan vara bra för att slippa lite väntetider...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in