2008-11-25, 01:10
Medlem
Undrar om det är möjligt att spåra folk via ip om man har snackat eller snackar med den här personen man vill spåra via msn.
har blivit hotat av några random snubbar ett tag nu men dom säger olika namn hela tiden så vill gå till båtten med det här. så tänkte om man på nåt sätt spårar dom o tar reda på tele nummer hem adress m.m borde skrämma upp dom lite så dom kasnke slutar
Citera
2008-11-25, 01:11
Bannlyst
Går ej. Möjligen till rätt stad men aldrig till en adress.
Citera
2008-11-25, 01:13
Medlem
Sökfunktionen trasig?

Finns redan typ en miljard trådar om detta, är du lat och orkar inte gå igenom dem eller?
Citera
2008-11-25, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiiga
Sökfunktionen trasig?

Finns redan typ en miljard trådar om detta, är du lat och orkar inte gå igenom dem eller?

nej bara det att ahde behövt snabb hjälp så tänkte ist för leta bland alla onödiga kommentarer typ som denna så lägger ja upp en egen
Citera
2008-11-25, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadowboy
nej bara det att ahde behövt snabb hjälp så tänkte ist för leta bland alla onödiga kommentarer typ som denna så lägger ja upp en egen

Du kommer inte få mer hjälp för att du skapar en ytterligare än tråd om ett ämne det redan finns gott om.
Utan först och främst kommer några personer (som jag) be dig använda sökfunktionen.
Och efter det kommer troligen någon moderator att låsa tråden !

Men som svar på din fråga, nej man kan inte spåra en ip-adress. Du kan få reda på vilken stad som ovan nämt men det hjälper ju inte direkt någon.
Citera
2008-11-25, 01:22
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadowboy
Ah... Så att nästa person måste leta i ännu fler skräptrådar? Så att vi som inte bryr oss måste bläddra förbi ännu fler skräptrådar? Snällt..
Din late jävel
Citera
2008-11-28, 19:37
Medlem
RollerBoySEs avatar
Kolla den här guiden: https://www.flashback.org/showthread.php?t=215745
Citera
2008-11-28, 20:08
Medlem
Mhaels avatar
Ska man tolka det som att nätpeddo avsnittet på insider var en bluff? där tog de väl reda på vem det var och ringde honom direkt?
Senast redigerad av Mhael 2008-11-28 kl. 20:14.
Citera
2008-11-28, 21:22
Medlem
Om du blivit hotad så är det väl bättre att gå genom polisen, så att de i sin tur kan kolla upp vem som ligger bakom genom att fråga isp'n ifråga.
Citera
2008-11-29, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Ska man tolka det som att nätpeddo avsnittet på insider var en bluff? där tog de väl reda på vem det var och ringde honom direkt?
Nää det tror jag inte det var eftersom det var ju inte insider som ringde upp utan det var polisen och vad jag har förstått så kan polisen kolla upp vart ett ip nummer gå utan några större problem. Men som privat person blir det lite svårare.
Citera
2008-11-29, 12:26
Medlem
Men inte snart om ipred kommer. Då kan de säga att de har skrivit en dikt i notepad och att du har laddat ner den olagligt. Sedan visar de upp ditt ip och får uppgifter om vem som äger abbonemanget och våldtar dig i anus så du kan gråta ut i aftonbladet. Bilden när du står på alla fyra med ett anus stort som ett äpple kommer visa i aftonbladet sen...Tacka ipred....

obs detta kan hända om ipred kommer i kraft och det är inget jag önskar dig heller... Menar inget personligt med det jag skrev utan bara nåt som kan hända om ipred föds
Citera
2008-11-29, 12:27
Bannlyst
Testa who.is?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här