Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2003-08-05, 19:21
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag tycker att de felsta Moddar sköter sig bra. Men tyvärr finns det vissa som jag överhuvudtaget förstår att de har blivit moderatorer.
Jag tycker att det vissa utav moderatorerna skulle få "högre rang", alltså personer som har lite mer koll på andre moddar. Detta skulle göra att vissa inte skulle använda den makt de har till att låsa tådar, varna folk till höger och vänster, fastän de inte har förjänat detta.
"SuperModdarna" skulle vara utvalda av folket på FB, och dessa moddar skall vara jävlit aktiva ( över 400 inlägg) iaf. Supermoddarna blir således en länk till admin, så han? Inte behöver ta massa konfilkter hela tiden. Supermoddarna skall kunna ta ifrån moderatorerna sina uppdrag oaf de missköter uppragen.

Vad tycker ni?
Citera
2003-08-05, 19:47
Medlem
Gerras avatar
Äh, det är ju fan inte hjärnkirurgi vi håller på med här. Ingen gillar regler, och det ligger i människans natur att gnälla för gnällandets egen skull. Visst, trådar låses ibland i vredesmod eller t o m i okynne och folk varnas lite hit och dit. Att stänga av någon är däremot en förhållandevis komplicerad process. Vi moderatorer konfererar i Outlaw om saken och admin deltar för att sedan göra det slutgiltiga beslutet alldeles själv. Detta tycks ju fungera alldeles utmärkt; Ingen tycks ju sakna någon av dem som faktiskt blivit utslängda.

Om ni känner att ni blir alltför irriterade av moderatorernas fasoner så kan jag rekommendera er SweClockers forum. Häng där i sex månader så ska ni nog se att FB är rätt skönt ändå...
Citera
2003-08-05, 19:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerra
Äh, det är ju fan inte hjärnkirurgi vi håller på med här. Ingen gillar regler, och det ligger i människans natur att gnälla för gnällandets egen skull. Visst, trådar låses ibland i vredesmod eller t o m i okynne och folk varnas lite hit och dit. Att stänga av någon är däremot en förhållandevis komplicerad process. Vi moderatorer konfererar i Outlaw om saken och admin deltar för att sedan göra det slutgiltiga beslutet alldeles själv. Detta tycks ju fungera alldeles utmärkt; Ingen tycks ju sakna någon av dem som faktiskt blivit utslängda.

Om ni känner att ni blir alltför irriterade av moderatorernas fasoner så kan jag rekommendera er SweClockers forum. Häng där i sex månader så ska ni nog se att FB är rätt skönt ändå...

Har ngn Moderator blivit "av med uppdraget" någon gång egentlgen?
Citera
2003-08-05, 20:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cold
Har ngn Moderator blivit "av med uppdraget" någon gång egentlgen?

Jo, det har väl visst hänt. Kom inte på vad han hette, men det var ju för inte så längesen som Admin ryckte mod-statusen för en kille, efter ett antal klagomål från folk här.

Jag känner inte att moderatorerna är några problem. Men jag kanske inte hängt i de forum som har de "dumma" moderatorerna.
Citera
2003-08-05, 20:25
äldre konto (old)
Ej medlem
men jag tycker att när det delas ut en varning (om än en inofficiell sådan) för "vem är det nu som sitter med dumstruten?" så har det gått aningens, aningens förlångt...
Citera
2003-08-06, 10:40
Administrator
admins avatar
Re: Moderatorer med höge rang?

Citat:
Ursprungligen postat av cold
Jag tycker att de felsta Moddar sköter sig bra. Men tyvärr finns det vissa som jag överhuvudtaget förstår att de har blivit moderatorer.

Namn!!! Vi vill ha namn.

Vilka sköter sig INTE bra. Vilka gör INTE ett bra jobb?

admin
Citera
2003-08-06, 10:59
äldre konto (old)
Ej medlem
Det fungerar OK nu. Det har blivit bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem