2008-11-25, 00:11
Medlem
Strattakasters avatar
God kväll alla damer och herrar! Sitter just nu och spelar den nya expansionen av WoW som jag har fastnat för. Problemet jag har dök upp då jag loggade in på mitt acc som har varit inaktivt ganska länge. Då jag spelade innan hade jag 60 fps i Orgrimmar (Storstad, mer krävande än andra ställen). Nu när jag lirar så kommer jag max upp i 25 fps, trots att jag springer omkring på öppna fält.

Första tanken som slog mig var givetvis virus, dock inget som mitt virusskydd hittade, utöver 9 spyware program. Jag blev väldigt förvånad hur det kan ske en sådan stor förändring! För övrigt upplever jag även att datorn går segare än vad den gjorde innan! Men har någon någon synpunkt över mitt problem eller ännu bättre, en lösning så skulle jag uppskatta det till tusen! Kanske inte det roligaste att formatera om hela skiten för att få att återgå till startläget.

PS: Har stängt av Vert.synk!

Mvh
Citera
2008-11-25, 00:40
Medlem
mightywarriors avatar
Kör en rensning på datorn. Ta bort program, kör CCleaner.

Kolla så du har senaste drivrutinerna.
Citera
2008-11-25, 00:54
Medlem
Strattakasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mightywarrior
Kör en rensning på datorn. Ta bort program, kör CCleaner.

Kolla så du har senaste drivrutinerna.

Klart! Haha, datorn känns mycket fortare och jag lyckades frigöra 3gig(!). Men fps'en har väl inte höjt sig sådär jättemycket, tyvärr! Jaja, om någon har något att tillägga så är det fullt tillåtet, tack!
Citera
2008-11-25, 01:03
Medlem
Flyktplans avatar
Kanske testa att damma ur datorn?
Citera
2008-11-25, 10:53
Medlem
Rabbelitos avatar
Den nya expansionen till WoW är mycket mer krävande än dom gamla spelen. Detta är något du får leva med om du har ett lite äldre grafikkort/dåligt med RAM minne.
Citera
2008-11-25, 13:09
Medlem
Strattakasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbelito
Den nya expansionen till WoW är mycket mer krävande än dom gamla spelen. Detta är något du får leva med om du har ett lite äldre grafikkort/dåligt med RAM minne.

Jo, jag vet! Dock så lirar polaren utan några problem, och han har sämre prestanda än mig. dual core, 2ghz cpu, 2gig ram, dock vista, men jag har bärbar dator dessutom. Jag vet att Vista slukar ram-minne, är det möjligt att sätta in 2gig extra i datorn?
Citera
2008-11-25, 15:42
Medlem
Rabbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strattakaster
Jo, jag vet! Dock så lirar polaren utan några problem, och han har sämre prestanda än mig. dual core, 2ghz cpu, 2gig ram, dock vista, men jag har bärbar dator dessutom. Jag vet att Vista slukar ram-minne, är det möjligt att sätta in 2gig extra i datorn?

Kolla med din återförsäljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in