2008-11-24, 14:58
Medlem
Tjyvass avatar
När jag ska sova, lagt mig ner i sängen så blir jag alldeles varm och röd på kinderna och öronen. Vad kan det bero på?
Citera
2008-11-24, 15:55
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
När jag ska sova, lagt mig ner i sängen så blir jag alldeles varm och röd på kinderna och öronen. Vad kan det bero på?

Du kanske har ett för varmt täcke.
Citera
2008-11-24, 18:24
Medlem
Jkjnnss avatar
jag blir såhär ibland när man suttit vid datorn länge, dock slutat nu hände mest när jag var mindre.

men även när man kommer inomhus efter varit ute inte allt för länge.

Eller ibland när man varit inomhus flera timmar.
Citera
2008-11-24, 20:08
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkjnns
jag blir såhär ibland när man suttit vid datorn länge, dock slutat nu hände mest när jag var mindre.

men även när man kommer inomhus efter varit ute inte allt för länge.

Eller ibland när man varit inomhus flera timmar.
Ja det känns ungefär som när man har varit ute i kylan länge och kommer in i värmen. Det blossar liksom, men saken är den att när jag går och lägger mig har jag inte varit utomhus. Det har blivit så flera nätter i rad och håller i ett par timmar.
Citera
2009-06-02, 16:24
Bannlyst
Så där kan jag med få ibland.. det kan komma när jag sitter t.ex vid datan så kan det bara blossa upp och jag blir jätte varm om kinderna.. och helt röd mossig. sitter i en stund med sen går det över.. har ingen som hällst aning om vrf eller hur det blir tror dock inte att det är nått farligt..

samma sak kan även inträffa när jag dricker vissa öl eller cider.. och då kan jag med få sån där röd mossig blossa på kinderna värmer på hela kinden och blir helt röd.. det kan även gå upp över hela ansiktet.. har hört att det kan va nån slags allergisk reaktion i kroppen.. en liten dock ingen fara det går över av sej sj..//MVH
Citera
2009-06-02, 16:44
Medlem
Eliza CTs avatar
Har du skaffat ny kudde nyligen? Jag har märkt detta inkl. klåda från en billig kudde.
Mvh
Citera
2009-06-02, 16:55
Medlem
Snoppzors avatar
Jag är inne på Eliza's spår. Det är troligen något lokalt, ex. din kudde, någon hudkräm/schampoo eller något du inte tål.

Hade det varit dagligen hade vi troligen talat om det kroniska tillståndet Rosacea (http://sv.wikipedia.org/wiki/Rosacea).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in