2008-11-24, 10:51
Medlem
LéKrisss avatar
Om ni vill kan vi ju diskutera för och nackdelar mellan att lira på konsol eller PC, men jag tror egentligen inte att den diskussionen leder någonvart.
Däremot vill jag slå ett rejält slag för att skrota sin PC för spel och investera i ett PS3 istället, vilket var bland det bästa jag gjort (vad beträffar nöjen alltså).
Aldrig några kompatibilitetsproblem (eller att ens grafikkort är för klent eller något annat skit) och jag sitter bekvämt framför en 40" och surroundanläggning, istället för att sitta och kura framför en svindyr dator som måste uppgraderas varje år för att klara av att driva de senaste spelen.
Citera
2008-11-24, 10:55
Medlem
Flytande_argots avatar
Det jag stör mig mest på är att det inte går att använda mus/tangentbord till konsolerna. Borde väl i rimlighetens namn inte vara så svårt att fixa till?
Citera
2008-11-24, 10:56
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Helt klart konsol! och då är det en ps3 som gäller.
Med mus och ett tangentbord så blir det svårslaget av en pc.
Citera
2008-11-24, 10:57
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Om ni vill kan vi ju diskutera för och nackdelar mellan att lira på konsol eller PC, men jag tror egentligen inte att den diskussionen leder någonvart.
Däremot vill jag slå ett rejält slag för att skrota sin PC för spel och investera i ett PS3 istället, vilket var bland det bästa jag gjort (vad beträffar nöjen alltså).
Aldrig några kompatibilitetsproblem (eller att ens grafikkort är för klent eller något annat skit) och jag sitter bekvämt framför en 40" och surroundanläggning, istället för att sitta och kura framför en svindyr dator som måste uppgraderas varje år för att klara av att driva de senaste spelen.
Eller så sänker du upplösning osv till den på 360 och PS3 och ser att det visst går att spela på äldre datorer.

Datorer måste inte uppgraderas varje år för att spela de senaste spelen. Ett fåtal spel kanske, men inte det stora flertalet.

Tyvärr finns det inga pc-spel som man kan köra Wiimote med så fail på pc där.
Citera
2008-11-24, 16:26
Medlem
Howakas avatar
Jag gillar inte alls spela på en pc möjligt vis strategi spel och liknande annars så ska de vara konsol.

En pc ska man arbeta och surfa på inte spela och där kommer konsolen in
Senast redigerad av Howaka 2008-11-24 kl. 16:28. Anledning: 500 inlägg hehe
Citera
2008-11-24, 17:02
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Fördelar med att lira på konsoll är enligt mig:

Skönt att sitta i soffan och lira på hdtvn (visst går på pc men mycket omständigare).

Det funkar alltid, inget tjorv såsom drivrutiner/error osv.
Citera
2008-11-24, 17:59
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Borde inte snart 1000 sidor av "Xbox 360 vs PS3-tråden" övertyga dig om idiotin i att starta denna tråd.
Citera
2008-11-24, 18:02
Medlem
Battplaggs avatar
PC till FPS, RTS, MMO och simulatorer.
Konsol till TPS och bilspel.
Citera
2008-11-24, 18:56
Medlem
Bikerguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battplagg

Håller med helt klart om det!
Citera
2008-11-24, 19:27
Medlem
konsol såklart. dels slipper man spela med mus o tangentbord, och dels slipper man allt krångel.
Citera
2008-11-24, 19:37
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battplagg
Du har så rätt.
Citera
2008-11-24, 19:43
Medlem
Mus och tangentbord är så 70-tal. Det vore ju väldigt underligt om det är det optimala interfacet att spela med. Utvecklingen går uppenbarligen inte framåt på alla fronter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in