• 1
  • 2
2008-11-26, 11:03
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Svar nej, 66 grader är inte för varmt för ett grafikkort. runt 75 så börjar det hetta till. Dock linjerna tyder på hårdvarufel, om dom även kommer i t.ex BIOS. Skicka tillbaka datorn medan du har garanti kvar

att 66 skulle vara för varmt har jag inte påstått, däremot tycker det är en hög "idle" temp
Citera
2008-11-26, 11:09
Medlem
Writers avatar
Ok, jag har kontaktat Dell support. Dessvärre befinner jag mig i utlandet fram till jul (och garantin går ut den 18/12) så vi får väl se hur det här går.

Har läst någonstans att det är många nvidia-användare som har problem med video/grafik. Står också på Dells hemsida att de utökar garantin för sådana problem. Är ju dock inte säker på att mitt prob är nvidia-relaterat.
Citera
2008-12-04, 09:45
Medlem
Writers avatar
utmärkt service!

Blev uppsökt i hemmet av lokal tekniker som ägnade knappt 2 timmar åt att byta ut moderkort samt fläkt. Datorn fungerar nu perfekt och jag behövde inte betala ett öre - allt gick på garantin. (J-vla tur att datorn pajade innan den 18/12!)

Är otroligt nöjd med den service jag fick från Dell. Tror dock inte att det hade gått riktigt lika snabbt och smidigt om jag inte hade fått hjälp på FB med att diagnosticera problemet... så STORT TACK!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in